بسته های رومینگ همراه اول، ارزان ترین تعرفه برای حجاج

تاریخ ارسال : 1401/04/16

این روز ها بسیاری از مردم کشور برای حج به مکه مکرمه رفتند تا خانه خدا را زیارت کنند و در آن سرزمین که وحی نازل شد به طاعات و عبادات بردازند. این روز ها مردمی که در مکه هستند برای زنگ زدن به دوستان یا اقوام شان باید از رومینگ بین الملل کار کنند که بسیار به صرفه و عالی بوده است . در این  سال ها که بسیاری از مردم در هنگام مسافرت از رومینگ بین الملل استفاده می کنند که بسیار مناسب بوده است و بسیار هزینه های شان را در زمینه ارتباطات کاهش می دهد .در این نوع سرویس های بین الملل کشورها با همدیگر قرار داد می بیند تا مردمی که به مسافرت به آنجا رفته اند بتوانند از شبکه های  تلفن همراه آنجا استفاده کنند

این روز ها بسیاری از مردم کشور برای حج به مکه مکرمه رفتند تا خانه خدا را زیارت کنند و در آن سرزمین که وحی نازل شد به طاعات و عبادات بردازند. این روز ها مردمی که در مکه هستند برای زنگ زدن به دوستان یا اقوام شان باید از رومینگ بین الملل کار کنند که بسیار به صرفه و عالی بوده است . در این  سال ها که بسیاری از مردم در هنگام مسافرت از رومینگ بین الملل استفاده می کنند که بسیار مناسب بوده است و بسیار هزینه های شان را در زمینه ارتباطات کاهش می دهد .در این نوع سرویس های بین الملل کشورها با همدیگر قرار داد می بیند تا مردمی که به مسافرت به آنجا رفته اند بتوانند از شبکه های  تلفن همراه آنجا استفاده کنند

و از خدمات و سرویس های آنها بهره مند شده و بدون خرید سیم کارت جدید، با دوستان و عزیزان خود ارتباط برقرار کنند.در کل استفاده از بسته های بین الملل در مسافرت های بیرون از کشور بسیار مناسب است

ارائه این خدمات برای رفاه حال بیشتر مسافران و کاهش هزینه های آنها از اهداف همه اپراتورهای فعال در کشور بوده و تمامی مشترکین می توانند در زمان مسافرت با مراجعه به وب سایت اپراتورها از تعرفه مربوط به خدمات در کشور مقصد آگاهی پیدا کنند و در صورت تمایل با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل از خدمات متنوع آنها بهره مند شوند.

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین پوشش شبکه نیز برخوردار است، در طول این سالها تلاش کرده است تا این سرویس را به صورت گسترده در اختیار مشترکین خود قرار داده و آنها بتوانند از خدمات این سرویس در هر 5 قاره بهره مند گردند.

 

علاوه بر ارائه سرویس رومینگ، اپراتور همراه اول به مناسبت های مختلف سعی می کند تا با ارائه خدمات خاص و ویژه به مسافران، هزینه های ارتباطی آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داده و راه را برای برقراری یک ارتباط ارزان و راحت هموار سازد. در همین راستا در ایام حج که معمولا هزینه مکالمه حجاج با ایران بسیار زیاد خواهد بود، اپراتور همراه اول توانسته با رایزنی های مثبت و کاربردی، ارزانترین تعرفه ارتباطی را در بین اپراتورها برای زائران خانه خدا ارائه کند.

البته اپراتورهای  Zain و  STC که از بزرگترین اپراتورهای فعال در کشور عربستان هستند، در ایام حج سیم کارت و بسته های ویژه ارتباطی برای زائران در نظر گرفتند که به دلیل مشکلات تبدیل به ریال و هزینه های پنهان و پیش بینی نشده دیگر، مقرون به صرفه نبوده و اصلا پیشنهاد نمی شوند. به همین خاطر برای زائران حریم امن الهی، استفاده از سرویس رومینگ بین الملل یکی از ارزان ترین و راحت ترین راهها برای برقراری ارتباط با عزیزان در داخل کشور می باشد که اپراتور همراه اول توانسته بهترین و ارزان ترین تعرفه را در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود قرار دهد.

 

 

مقایسه هزینه سیم کارت های عربی و رومینگ ایرانی

 

اپراتور

Zain

STC

همراه اول

کمترین قیمت هر دقیقه مکالمه با ایران

28,800 تومان

28,800 تومان

6,000 تومان

کمترین قیمت هر دقیقه مکالمه با عربستان

4,950 تومان

345 تومان

6,000 تومان

کمترین قیمت دریافت مکالمه

0

0

6,000 تومان

کمترین قیمت ارسال پیامک به ایران

4,950 تومان

2,250 تومان

1,500 تومان

کمترین قیمت هر مگا بایت بدون بسته

4,950 تومان

18,000 تومان

600 تومان

کمترین قیمت هر مگا بایت با بسته ( یک تا دو گیگ)

352 تومان

177 تومان

117 تومان

 

·        اعداد بسته با لحاظ هزینه 270 تا 360 هزار تومانی خرید سیم کارت عربی در نظر گرفته شده است.

 

با نگاه اجمالی به جدول فوق می توان دید که تعرفه های همراه اول در همه موارد ( به غیر از دریافت مکالمه از ایران) بسیار ارزان تر از اپراتورهای عربستان بوده و مشترکین این اپراتور می توانند با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در ایام حج و خرید بسته های ارائه شده این اپراتور هزینه های این بخش را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

با توجه به این که روشن کردن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در سرویس رومینگ بین الملل هزینه ای ندارد، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند بدون دغدغه تلفن همراه خود را روشن نموده و با فعال سازی سرویس رومینگ از این خدمات بهره مند گردند.

 

 

بسته های رومینگ حج 1401 ویژه مشترکین همراه اول

 

نوع بسته

کد دستوری

قیمت

بسته ویژه 1.5 گیگا بایت 60 روزه حج

# 1 * 134 * 29 * 10 *

180,000 تومان

بسته 500 مگا بایت دیتا 7 روزه رومینگ حج

# 2 * 134 * 29 * 10 *

140,000 تومان

بسته 3 گیگا بایت دیتا 7 روزه رومینگ حج به همراه 10 دقیقه مکالمه هدیه

# 3 * 134 * 29 * 10 *

440,000 تومان

بسته 10 گیگا بایت دیتا  30 روزه رومینگ حج به همراه 15 دقیقه مکالمه هدیه

# 4 * 134 * 29 * 10 *

1,140,000 تومان

بسته مدیر 30 گیگا بایت دیتا 30 روزه رومینگ حج به همراه 30 دقیقه مکالمه هدیه

# 5 * 134 * 29 * 10 *

2,940,000 تومان

 

از بین بسته های فوق، بسته ویژه 1.5 گیگابایت اینترنت با قابلیت خرید و هدیه پیش از سفر و با مهلت استفاده در کل ایام حج ( تا شب عاشورا ) در نظر گرفته شده است.

 

زائران حج تمتع 1401 که دارای سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول هستند با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول، شماره گیری کدهای دستوری در جدول فوق و یا مراجعه به اپلیکیشن همراه من میتوانند اقدام به خرید و فعال سازی بسته های رومینگ ویژه کشور عربستان سعودی نمایند. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

نحوه انتقال شارژ مشترکین همراه اول به همراه اول

تاریخ ارسال : 1401/04/14

این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند با دادن سرویس های خارق العاده و جذاب بتواند که رضایت کسانی که سیم کارت همراه اول را دارند بدست آورند.این روز ها همراه اول در تلاش است که برای کسانی که سیم کارت اعتباری همراه اول را دارند کارهای بسیار جذاب کند . بیشترین دغدغه کسانی که سیم کارت اعتباری را دارند شارژ این نوع سیم کارت است .

این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند با دادن سرویس های خارق العاده و جذاب بتواند که رضایت کسانی که سیم کارت همراه اول را دارند بدست آورند.این روز ها همراه اول در تلاش است که برای کسانی که سیم کارت اعتباری همراه اول را دارند کارهای بسیار جذاب کند . بیشترین دغدغه کسانی که سیم کارت اعتباری را دارند شارژ این نوع سیم کارت است . سیم کارت های اعتباری از یک نظر از سیم کارت های دائمی بهتر هستند آن هم مدیریت هزینه می باشد و آدم هایی که این نوع سیم کارت را دارند باید مراقب مکالمه هایشان یا استفاده از اینترنت خط را داشته باشند تا زود تمام نشود. در حال حاضر اپراتور همراه اول  در تلاش هست که بتواند برای کسانی که شارژ تمام می شود روشی را ایجاد کنند که برای مشتری هم به صرفه باشد و بتواند از استفاده کند. در سال های اخیر روش های بسیاری برای  مشترکین اعتباری در نظر گرفته شده است

در حال حاضر با وجود راهکار های فراوان و مناسبی که برای شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول وجود دارد؛ گاها دیده می شود که در بعضی شرایط مشترکین بنا به هر دلیلی ( نداشتن پول در حساب، نداشتن زمان کافی و ... ) نمی توانند خودشان سیم کارتشان را شارژ کنند و احتیاج به کمک دیگران داشته باشند. راهکار این مشکل که به درستی از سوی اپراتور همراه اول پیش بینی شده، به صورت سرویس " انتقال شارژ " در اختیار مشترکین اعتباری قرار می گیرد که در شرایط بحرانی بسیار مفید و کاربردی است.

انتقال شارژ در سیم کارت های همراه اول به دو روش انتقال شارژ دائمی به اعتباری و انتقال شارژ اعتباری به اعتباری صورت می پذیرد که در ادامه در مورد نحوه اجرای هر کدام توضیح می دهیم:

 

 

 

انتقال شارژ سیم کارت های دائمی به اعتباری

 

در این روش مشترکین دائمی سیم کارت همراه اول، در مواقع ضروری می توانند برای مشترکین اعتباری این اپراتور شارژ انتقال دهند. هزینه هر انتقال در این سرویس 40 تومان بعلاوه 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد که در پایان دوره به همراه مبلغ منتقل شده بر روی قبض مشترک سیم کارت دائمی محاسبه خواهد شد.

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول برای انتقال شارژ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

 

 

1. ارسال پیامک به سر شماره 8911

 

در این روش، پیشنهاد می شود مشترک ابتدا یک پیامک خالی به سرشماره 8911 ارسال نماید، تا از طریق سیستم یک پیامک راهنمایی که در آن توضیحات مربوط به نحوه صحیح ارسال پیامک انتقال شارژ بیان شده، دریافت نماید.

در پیامک ارسالی نحوه انتقال شارژ اینگونه توضیح داده شده است: مبلغ انتقال شارژ ( ريال )  * شماره مقصد ( با پیش شماره ) . مثلا اگر شماره گیرنده شارژ 09121111111 باشد و مبلغی که برای شارژ در نظر گرفتید، 10،000 ریال می باشد، کد ارسالی شما برای انتقال شارژ به سرشماره 8911 این گونه خواهد بود : 1000 * 09121111111

پس از انجام این کار، تاییدیه اطلاعات انتقال شارژ برای کاربر ارسال می گردد که در صورت درست بودن اطلاعات، کاربر با ارسال عدد یک به همین سرشماره، مراحل انتقال را تکمیل می نماید. در نهایت، پیامک تاییدیه انتقال شارژ هم برای کاربر و هم برای شماره مقصد ارسال می گردد.

 

 

 

2. شماره گیری کد دستوری # 141 * 10 *

 

در این روش که یکی از راحت ترین روش های انتقال شارژ میباشد، کاربر باید ابتدا کد دستوری # 141 * 10 * را شماره گیری کرده و بعد شماره مقصد ( شماره اعتباری همراه اول که قصد انتقال شارژ به آن را دارید ) را وارد نماید، بعد از وارد کردن مبلغ شارژ، تنها کافی است اپراتور پیامک تاییدیه شارژ را برای مشترک ارسال نماید تا مراحل انتقال شارژ تکمیل گردد.

 

 

 

3. استفاده از اپلیکیشن همراه من

 

برای استفاده از اپلیکیشن همراه من، لازم است مشترکین نسخه جدید این اپلیکیشن را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب نمایند. سپس با ورود به آن در همان صفحه نخست، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کرده و در صفحه باز شده ی جدید، ابتدا مبلغ شارژ و سپس شماره اعتباری مقصد را وارد نموده و گزینه انتقال را لمس کنند تا مراحل انتقال اعتبار تکمیل گردد.

 

 

 

4. استفاده از وب سایت همراه من

 

مشترکین دائمی سیم کارت همراه اول می توانند با ورود به سامانه آنلاین همراه من، در بخش صورتحساب من، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کرده و مراحل انتقال را تکمیل نمایند.

 

 

 

 

انتقال شارژ سیم کارت های اعتباری به اعتباری

 

روش های انتقال شارژ همراه اول از خطوط اعتباری به اعتباری ( به استثنای کد دستوری ) بسیار مشابه روش های انتقال شارژ از خطوط دائمی به اعتباری می باشد، با این تفاوت که مبلغ انتقال داده شده در این سرویس، در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد.

 مشترکین اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل با روش های زیر سیم کارت اعتباری دیگر را شارژ نمایند:

 

 

 

1. ارسال پیامک به سرشماره 8911

 

در این روش، مشترکین اعتباری همراه اول می توانند کاملا بر اساس دستورالعمل مشترکین دائمی (  مبلغ انتقال شارژ ( ريال )  * شماره مقصد ( با پیش شماره )) عمل کرده و یک سیم کارت اعتباری دیگر را شارژ نمایند.

 

 

 

2. شماره گیری کد دستوری# 142 * 10 *

 

مشترکین اعتباری همراه اول برای انتقال شارژ لازم است ،ابتدا کد دستوری  # 142 * 10 * را شماره گیری کرده و بعد شماره سیم کارتی که قصد انتقال شارژ به آن را داشته، وارد کرده و سپس مبلغ شارژ را مشخص نمایند. در نهایت باید منتظر بمانند تا پیامک حاوی تایید انتقال شارژ به شماره آنها ارسال گردد.

 

 

 

3. استفاده از اپلیکیشن همراه من

 

مشترکین اعتباری همراه اول، باید بعد از ورود به نسخه جدید اپلیکیشن همراه من، آیکون خدمات شارژ را انتخاب کرده و در بخش گزینه انتقال اعتبار مبلغ شارژ را مشخص نموده و با وارد کردن شماره مقصد، مراحل انتقال شارژ را تکمیل نمایند.

 

 

شرایط و قوانین این سرویس برای مشترکین اعتباری و دائمی  :

 

·        این سرویس مخصوص مشترکین همراه اول بوده و امکان انتقال شارژ از این طریق به سیم کارت های سایر اپراتورها وجود ندارد. 

·        در زمان استفاده از این سرویس، اگر سیم کارت مقصد در شبکه وجود نداشته باشد و یا بنا به هر دلیلی غیر فعال نامیده شود، امکان انتقال شارژ وجود ندارد.

·        این سرویس نیاز به فعال سازی نداشته و برای مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول به صورت پیش فرض، فعال می باشد.

·        مبلغ شارژ باید به ریال وارد شود.

·        مبلغ انتقالی در این سرویس باید مضربی از 10،000 ریال و  بین 10،000 ريال تا 100،000 ريال باشد.

·        بعد از انتقال اعتبار، باید حداقل 5،000 ریال ( 500 تومان ) در اعتبار مشترکین اعتباری باقی مانده باشد.

·        فارغ از مبلغ انتقال داده شده، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده حداکثر 90 روز می باشد.

·        حداکثر مبلغ انتقال در طول یک ماه برای مشترکین اعتباری و دائمی  500،000 ریال ( 50،000 تومان ) می باشد.

·        پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار ارسال می گردد.

·        برای انتقال اعتبار نیاز به رمز نبوده و مشترکین دائمی و اعتباری می توانند بدن رمز انتقال، از این سرویس استفاده نمایند.

·        مشترکین دائمی همراه اول با شرایط غیر نرمال، امکان استفاده از این سرویس را ندارند.

·        مشترکین دائمی همراه اول با رسیدن بدهی به 60 درصد ودیعه شان، امکان بهره مندی از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می دهند.

·        برای مشترکین دائمی همراه اول مبلغ انتقال اعتبار به علاوه کارمزد باید کمتر از میزان 60 درصد سقف بدهی مجاز مشترک انتقال دهنده اعتبار باشد.  

 

به طور کلی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد، لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه خود نهایت دقت را به عمل آورید. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

نحوه مدیریت مصرف آزاد اینترنت در اپراتورهای مختلف

تاریخ ارسال : 1401/04/13

اینترنت که این روز ها حکم طلا را دارد و بسیاری از افراد جامعه کارشان با اینترنت است .اینترنت که در این چند سال به واسطه پاندمی کرونا برای مردم مهم شد و بعضی از کارهای دولتی و حتی بعضی از ادارات خصوصی از طریق اینترنت فعالیت می کردند. در این چند وقت اتفاقات بسیار جالب در حوزه اینترنت اتفاق افتاد.

اینترنت که این روز ها حکم طلا را دارد و بسیاری از افراد جامعه کارشان با اینترنت است .اینترنت که در این چند سال به واسطه پاندمی کرونا برای مردم مهم شد و بعضی از کارهای دولتی و حتی بعضی از ادارات خصوصی از طریق اینترنت فعالیت می کردند. در این چند وقت اتفاقات بسیار جالب در حوزه اینترنت اتفاق افتاد. درست از فروردین ماه بود که بسته های اینترنت  توسط اپراتور های سیم کارت گران شد و باعث این شد که مردم بسیار از این اقدام تعجب کنند.در این چند وقت یکی از دغدغه های اساسی مردم نحوه استفاده از اینترنت بود. در این چند وقت اپراتور ها در تلاش بودند با سرویس های بسیار جذاب و مقرون به صرفه باعث این بشوند که مردم بتوانند از اینترنت به راحتی استفاده کنند و اندکی از آن گرانی با دادن سرویس و هدایا کم کنند . در این روز ها بسیاری از مردم در تلاش هستند که بتوانند از اینترنت به درستی استفاده کنند

 هرچند که بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت مقررات ارتباطات؛ اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمی یا زمانی ) و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و استفاده از اینترنت تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند، ولی هستند کاربرانی که به دلایل مختلف متضرر شده و مجبور به پرداخت هزینه عادی اینترنت می باشند.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی هر سه اپراتور فعال در کشور "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت " را برای کاربران خود تدارک دیدند تا از این طریق از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکین خود جلوگیری نمایند.

 

خبر امکان قطع مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای مشترکین در سال 99 توسط مدیر کل وقت دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع رسانی شد:

"از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف سازی، مدیریت هزینه ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرد این کدهای دستوری را ایجاد کنند."

بعد از ابلاغ اين مصوبه، کلیه اپراتورها موظف به ایجاد کدهای دستوری و اطلاع رسانی لازم به مشترکین گردیدند. در ادامه به نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

 

نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتور همراه اول

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور همراه اول مصرف مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با نرخ آزاد به ازاء هر کیلو بایت، در سایت های داخلی منتخب 2/0 ریال و در سایر سایت ها 4/0 ریال محاسبه می گردد. این تعرفه برای مشترکین اعتباری به ازاء هر کیلو بایت در سایت های داخلی منتخب 3/0 ریال و در سایر سایت ها 6/0 ریال می باشد.

بنابراین مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول که بسته اینترنت نداشته و تمایل دارند تا مصرف اینترنت به صورت آزاد را نیز غیر فعال سازند؛ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

در این روش که یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های غیر فعال سازی مصرف اینترنت به صورت آزاد می باشد، مشترکین  سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) نسبت به این امر اقدام نمایند. پس از شماره گیری کد اعلام شده، پیامی مبنی بر این که " درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."  برای مشترک نمایش داده می شود. سپس پیامک دیگری ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد ( قطع مصرف آزاد )  را به اطلاع مشترک می رساند.

البته مشترکین می توانند هر گاه که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نمایند.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من

در این روش لازم است مشترک بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من ( My Mci) ، در بخش خدمات، گزینه قطع و وصل تعرفه آزاد را انتخاب نماید. سپس در صفحه جدیدی که برایش باز می گردد، کلید کشویی را در حالت غیر فعال قرار دهد. پس از اتمام کار، پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد را به اطلاع او می رساند.

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نماید، باید همین مسیر را دوباره طی کرده و کلید کشویی را در حالت فعال قرار دهد. در این صورت نیز مشترک پیامک فعال سازی موفق اینترنت با تعرفه آزاد را دریافت خواهد کرد.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور ایرانسل

 

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای قطع مصرف اینترنت آزاد می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

این روش که از راحت ترین روش های غیر فعال سازی اینترنت برای مشترکین ایرانسل به شمار می آید، با استفاده از کدهای USSD امکان پذیر است و مشترکین باید کد دستوری # 3 * 2 * 3* 555 *  ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) را شماره گیری نمایند، سپس از مشترک خواسته می شود تا با ارسال عدد یک، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد را تایید نماید. بعد از تایید مشترک، پیامی مبنی بر این که"  درخواست شما برای طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت ثبت و با پیامک فعال می شود"  از سوی اپراتور برای مشترک به نمایش در می آید. سپس پیامک دیگری برای مشترک ارسال می گردد که فعال سازی این طرح را تایید می نماید.

در صورتی که مشترک تمایل دارد تا این طرح را غیر فعال سازد ( مصرف اینترنت به صورت آزاد) می تواند کد دستوری# 4 * 3* 555 ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نماید.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در نسخه وب ایرانسل من ( My Irancell )، گزینه سایر را انتخاب نموده و در بخش طرح کنترل مصرف آزاد، این طرح را فعال نمایند. کاربرانی که از اپلیکیشن ایرانسل من (  My Irancell ) استفاده می کنند نیز باید روی لوگوی ایرانسل زده و سپس روی گزینه پرونده کلیک کرده و طرح کنترل مصرف آزاد را فعال نمایند. در پایان پیامی برای مشترک از سوی اپراتور مبنی بر این که"  درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دریافت پیامک فعال سازی منتظر بمانید." برای مشترک ارسال می گردد.

کاربران توجه داشته باشند در صورت فعال سازی طرح محدود سازی ( قطع مصرف آزاد )، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک نمایش داده می شود. بنابراین مشترک با انتخاب آن می تواند دوباره از امکان استفاده از اینترنت بدون بسته بهره مند گردد.  البته توجه به این نکته ضروری است که طرح فعال سازی یا غیر فعال سازی کنترل دیتا در ایرانسل محدودیت روزانه داشته و مشترک در هر روز تنها یک بار می تواند مصرف اینترنت آزاد را قطع یا وصل نماید.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور رایتل

 

با توجه به قیمت به صرفه مصرف آزاد اینترنت آزاد برای مشترکین اپراتور رایتل، امکان غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین رایتل وجود ندارد.

از سال گذشته اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل به ازای هر گیگابایت اینترنت 4 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با تعرفه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، تعرفه بسیار مقرون به صرفه ای می باشد و خیال مشترکین این اپراتور را از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد راحت می سازد.

با توجه به این که نرخ محاسبه تعرفه اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل یک دهم تعرفه دو اپراتور دیگر است، عملا رایتلی ها نیازی به غیر فعال سازی مصرف آزاد دیتا ندارند، ولی در صورت تمایل می توانند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیتی برای مصرف داده تعیین نمایند تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اینترنت سیم کارت به صورت خودکار غیر فعال گردد. البته کاربران اپراتورهای دیگر نیز می توانند از این روش برای مدیریت مصرف اینترنت خود استفاده نمایند.

 

مشترکین کلیه اپراتورها توجه داشته باشند؛ فعال و غیرفعال سازی سرویس مصرف اینترنت آزاد در تمامی اپراتورها کاملا رایگان می باشد و در صورت غیر فعال سازی سرویس تعرفه آزاد، امکان استفاده از اینترنت برای مشترک وجود نداشته و تنها در صورت داشتن بسته با حجم اینترنت می تواند از اینترنت استفاده نماید.

کاربران کلیه اپراتورها در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت این خدمات، می توانند با واحد پشتیبانی اپراتورها تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایند، البته امکان ثبت شکایت در سایت اپراتورها نیز وجود دارد. در صورت عدم رسیدگی و یا دریافت پاسخ مناسب به شکایت ثبت شده، سرشماره 195 مرجع رسیدگی به این مسائل می باشد. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

سرویس میزبان ایرانسل، تماس از من؛ پرداخت از تو

تاریخ ارسال : 1401/04/12

زمان زیادی از وارد شدن ایرانسل به دنیا سیم کارت می گذرد و در این مدت توانسته است که سهم خوبی را از بازار سیم کارت داشته باشد. افراد بی شماری هستند که از سیم کارت های اعتباری ایرانسل استفاده و سهم گسترده ایی از بازار سیم کارت اعتباری از آن ایرانسل است

زمان زیادی از وارد شدن ایرانسل به دنیا سیم کارت می گذرد و در این مدت توانسته است که سهم خوبی را از بازار سیم کارت داشته باشد. افراد بی شماری هستند که از سیم کارت های اعتباری ایرانسل استفاده و سهم گسترده ایی از بازار سیم کارت اعتباری از آن ایرانسل است ایرانسل که در این روز ها به دنبال رضایت مشتریانش است و می خواهد که در بین کسانی که سیم کارت ندارند و مایل هستند که سیم کارت داشته باشند ایرانسل را به عنوان اپراتور داشته باشند.ایرانسل جدیدا سرویس جالبی را راه اندازی کرده است که هم برای کسانی هم سیم کارت اعتباری دارند یا سیم کارت دائمی دارند بتوانند با هنگام برقراری تماس با مخاطب خود، میزبان بوده و هزینه ی تماس برقرار شده از سوی مشترک مقصد را تقبل نمایند. 

سرویس میزبان در زمان هایی که کاربران اعتباری ایرانسل شارژ کافی برای برقراری ارتباط نداشته و به صورت اضطراری، نیاز به برقراری تماس با یکی از دوستانشان دارند، بسیار مفید و کاربردی می باشد. زیرا مشترک تنها با شماره گیری یک کد می تواند با مخاطب مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او مبنی بر میزبانی تماس، بدون پرداخت هزینه ای با آنها صحبت کند.

برای برقراری ارتباط از طریق سرویس میزبان، مشترکین ایرانسل، می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

 

1.     استفاده از پیش کد 704

 

در این روش، مشترک اعتباری یا دائمی ایرانسل؛ باید شماره مشترکی را که می خواهند هزینه مکالمه را پرداخت کند؛ با پیش کد 704 شماره گیری نماید. پس از آن سیستم با مشترک مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او مبنی بر پرداخت هزینه تماس، ارتباط برقرار می شود.

به عنوان مثال اگر شماره مورد نظر شما برای میزبانی شماره 09351111111 باشد، برای استفاده از این سرویس، کافیست با اضافه کردن پیش کد 704 به ابتدای شماره، با شماره 70409351111111 تماس بگیرید. بعد از تماس شما با استفاده از این پیش کد، مخاطب تماس به یک سیستم گویا متصل می گردد و پیغام زیر را دریافت می کند:

"این سرویس میزبان تماس است، در صورت موافقت هزینه آن بر عهده ی شما است، برای موافقت کلید 1 و برای لغو کلید 2 را انتخاب نمایید. "

بنابراین بعد از شنیدن این پیغام، مشترک مورد نظر میتواند در صورت تمایل برای برقراری ارتباط و تقبل هزینه تماس، عدد 1 را شماره گیری نموده؛ در غیر این صورت با شماره گیری عدد 2 ، تماس را قطع نماید.

 

 

2.     استفاده از کد دستوری # شماره مقصد با صفر * 704 *

 

استفاده از کد دستوری هم می تواند یک روش آسان و سریع برای استفاده از سرویس میزبان ایرانسل باشد. به عنوان مثال اگر شماره مقصد 09351111111 می باشد، برای درخواست میزبانی مشترک باید کد را به این صورت شماره گیری نماید:

# 09351111111 * 704 * ، سپس تلفن گویا با فرد مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او با برعهده گرفتن هزینه تماس، ارتباط برقرار می شود.

 

شرایط و نکات طرح میزبانی:

·        این سرویس برای کلیه مشترکین اعتباری ایرانسل به صورت پیش فرض فعال می باشد.

·        دریافت کننده و درخواست کننده این سرویس هر دو باید از مشترکین اپراتور ایرانسل باشند.

·        در این سرویس تماس گیرنده ( کاربر مبدا ) می تواند مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل باشد ولی دریافت کننده تماس فقط مشترک اعتباری است.

·        در صورتی که سیم کارت مشترکین دریافت کننده یا درخواست کننده سرویس میزبان به صورت یک طرفه مسدود باشد، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

·        اگر دریافت کننده تماس از یکی از طرح های تخفیفی ایرانسل استفاده می کند، هزینه تماس بر اساس همان طرح و تعرفه تخفیفی محاسبه می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده تماس در وضعیت رومینگ باشد، تمام تعرفه های این سرویس بر همان اساس محاسبه می شود.

البته مشترکین ایرانسل می توانند با استفاده از کد دستوری # 704 * از جزئیات بیشتر این سرویس، ویرایش فهرست مجاز یا غیر مجاز و سایر امکانات سرویس میزبان اطلاع یابند. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

کاربران، پیامک ارسالی از سوی سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تعداد سیم کارت را جدی بگیرند

تاریخ ارسال : 1401/04/11

این روز ها  برای بعضی از افراد  که سیم کارت به نام خودشان هست پیامک هایی از طریق سازمان تنظیم مقررات می آید که  آن را باید بسیار جدی بگیریم . در این روز ها  به خاطر مشکلاتی که ممکن است از طریق سیم کارت هایی  که مالک شان خود صاحب استفاده کننده سیم کارت باید بعضی مشکلات از طریق  پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات را جدی گرفت 

این روز ها  برای بعضی از افراد  که سیم کارت به نام خودشان هست پیامک هایی از طریق سازمان تنظیم مقررات می آید که  آن را باید بسیار جدی بگیریم . در این روز ها  به خاطر مشکلاتی که ممکن است از طریق سیم کارت هایی  که مالک شان خود صاحب استفاده کننده سیم کارت باید بعضی مشکلات از طریق  پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات را جدی گرفت  و. این پیامک ها را برای کسانی که سیم کارت های فعال از اپراتور فعال در کشور هستند ارسال می کنند تا مردم بفهمند که هر کس چند سیم کارت فعال در داخل کشور دارد تا بتواند اگر سیم کارتی را نمی خواهد غیر فعال  و مسدود کند تا مشکلی برای فرد پیش نیاید. این کار بسیار فوق العاده بوده و باعث این شده که در این چند وقت بسیاری افراد بسیاری از سیم کارت های خود را که خاموش بوده است و دیگر لازم نداشته اند اقدام به مسدود کردن آنها بکند

بنا به گزارش ایرنا، به تازگی پیامک هایی از سوی سازمان تنظیم مقررات به مردم ارسال گردیده است که آن ها را از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است، مطلع می کند. این اقدام که در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده صورت پذیرفته؛ گامی است بسیار مهم در کاهش جرایمی که از سوی عده ای سودجو در فضای مجازی انجام می پذیرد. این افراد با استفاده از اسناد هویتی دیگران، اقدام به خرید سیم کارت کرده و با کمک آنها جرائم مختلفی را انجام می دهند که در نهایت مشکلات عدیده ای را برای صاحبان سیم کارت ایجاد می کند.

 

در همین مورد، پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: " در گذشته مردم برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان ثبت شده، باید از طریق سرشماره  3000150 درخواست خود را ارسال و جوابش را دریافت می کردند. طبیعی است که بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی از این روش ها، اطلاعی از این که چند سیم کارت به نامشان ثبت شده؛ ندارند. به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفت از طریق سرشماره مشخص برای تمام کاربران اپراتورها، پیامک ارسال کرده و آنها را از مالکیت سیم کارت ها مطلع کنند."

از آنجا که در سال های اخیر جرایم سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی و پیامکی به میزان قابل توجهی رشد داشته و این افراد تلاش می کنند تا با استفاده از روش های مختلف؛ اعتماد کاربران را جلب کرده و با اعمال فیشینگ به راحتی کلاهبرداری کنند، لازم است که علاوه بر کاربران، مسئولان امر نیز نسبت به این موضوع هوشیاری کامل داشته و با انجام محدودیت ها، شرایط را برای انجام چنین اعمال مجرمانه ای سخت تر کنند.

 

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه افزود: " اکنون در" درگاه ملی خدمات دولت هوشمند " نیز امکانی وجود دارد تا افراد ثبت نام کنند و با ورود به بخش خدمات مستقیم، خدمات امور عمومی را انتخاب کنند تا آنها را به سمت سرویس ها هدایت کند. در این مرحله می توانند با ورود به بخش تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار و ثابت، از تعداد خطوط همراه و ثابتی که به نام آنها وجود دارد، مطلع خواهند شد."

سپس ایشان تاکید نمودند: " افرادی که از طریق پیامک ارسالی متوجه میشوند سیم کارت ثبت شده متعلق به آن ها نیست، باید با مراجعه به سایت اپراتورها، شماره کد دستوری و در برخی موارد مراجعه حضوری، سیم کارتی که به نامشان نیست را مسدود و یا مدیریت کنند. ما جلسات متعدی با تمام اپراتورها داشتیم تا آنها زیر ساخت مناسب برای این استعلام را مهیا کنند که این اتفاق نیز رخ داد. اکنون حتی نیاز به مراجعه حضوری برای مسدود سازی و مدیریت سیم کارت ها نیست و زیر ساخت مناسب برای انجام غیر حضوری این کار از طریق مراجعه به پورتال و تلفن های پشتیبانی مهیاست. همچنین اگر در مواردی خاص نیاز به مراجعه حضوری باشد، کاربران می توانند به عاملان فروش سیم کارت در سراسر کشور مراجعه کنند."

 

با توجه به این که کلاهبرداران مجبورند برای ادامه روند کلاهبرداری، همواره شماره های خود را تغییر دهند و برای ارسال پیامک از یک شماره ثابت استفاده نکنند، برای ادامه این روند آنها از لحظه ای غفلت و یا نا آگاهی دیگران سوء استفاده کرده و با خرید سیم کارت به نام دیگران، اقدام به ارتکاب جرم و تخلف می کنند که این جرایم به نام مالک سیم کارت ثبت می گردد. زیرا بر اساس قانون در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، تنها مالک سیم کارت ( حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد.

قره داغی درباره سوء استفاده هایی که از طریق سیم کارت انجام می گیرد، توضیح داد: " اکنون یک سری پیامک های جعلی برای کاربران ارسال می شود که با کلیک روی آنها حساب افراد خالی شده و اصطلاحا فیشینگ صورت می گیرد. برای تحقیقات در خصوص این تخلف و تخلفات دیگر مانند مزاحمت تلفنی و اینترنتی، اولین اتهام متوجه صاحب سیم کارت است. "

 

ایشان در پاسخ به این سوال که با وجود سخت گیریهای زیادی که در شرایط کنونی برای دریافت سیم کارت وجود دارد، چگونه افراد سودجو می توانند با استفاده از اسناد هویتی دیگران، اقدام به خرید سیم کارت نمایند، گفت: " اکنون مدتی است که احراز هویت به صورت رمز یکبار مصرف ( OPT ) انجام می شود و قوانینی برای آن در نظر گرفته شده که نمی توان آن را دور زد. اما در گذشته که خرید سیم کارت با این میزان سخت گیری همراه نبود، افرادی از خلا قانونی سوء استفاده کردند و با استفاده از اسناد هویتی دیگران، سیم کارت هایی را با نام خود زدند که صاحب شان از آن خبر ندارند."

حال که با ارسال پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات، همه کاربران از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد؛ آگاهی پیدا کردند لازم است مشترکین کلیه اپراتورها این پیامک را جدی گرفته و نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که در تصرف آن نیست؛ اقدام نمایند.

 

برای این کار اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell)  در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر مسدود سازی سیم کارت به مشترکین خود می باشند. مشترکین سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های " عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت " نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


صفحه 46 از 47