با چه میزان بودجه می توان مالک سیم کارت 0912 شد؟

تاریخ ارسال : 1401/05/12

این روز ها بازار سیم کارت بسیار فعال بوده است و خرید و فروش بسیار عالی بوده است. در این میان بیش تر افرادی که خواهانن سیم کارت هستند برای همراه اول هست  و بیش تر مردم از سیم کارت های همراه اول  را خریداری کردند. در این میان سیم کارت های رند هم همیشه بازار شان گرم بوده و خواهان و مشتری های خود را داشته است

این روز ها بازار سیم کارت بسیار فعال بوده است و خرید و فروش بسیار عالی بوده است. در این میان بیش تر افرادی که خواهانن سیم کارت هستند برای همراه اول هست  و بیش تر مردم از سیم کارت های همراه اول  را خریداری کردند. در این میان سیم کارت های رند هم همیشه بازار شان گرم بوده و خواهان و مشتری های خود را داشته است. همراه اول که درسال جدید رویکردش را تغییر داده است توانسته با سرویس ها و تبلیغات بسیار مناسب بیش تر مردم را به سمت خود بکشاند.اکثر مردمی که این روز ها  در خواست خرید سیم کارت را داند سیم کارت های دائمی بوده که در کشور همراه اول از بقیه سر تر بوده و به راحتی توانسته است که سیم کارت های دائمی خود را به جامعه القا کند.، ولی آنچه که در این بازار همیشه روند صعودی داشته و هیچ گاه از تب و تاب نیفتاده، خرید و فروش سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت های رند است که اگر مربوط به پیش شماره 0912 و کد یک باشد، قیمتش سر به به فلک می گذارد.

همین دو سال پیش بود که ماجرای فروش یک عدد سیم کارت رند 0912 به قیمت 30 میلیارد تومان خبرساز شد، آن هم در شرایطی که قیمت یک  سیم کارت دائمی معمولی 0912 بین 30 تا 40 میلیون می رسید. البته این نقطه پایان ماجرا نبود و از آن زمان تا کنون  هر چند وقت یکبار خبرهایی از شماره هایی که وضعیت خاص و قیمت های باور نکردنی دارند؛ منتشر می شود که همگان را متعجب می سازد.

 

اگر سری به آگهی های فروش سیم کارت بزنید، سیم کارت هایی را می بینید که با شماره های رند و قیمت های نجومی خودنمایی می کنند. مثلا یک خط با پیش شماره 0912 و چهار رقم اول 1111 و سه رقم پایانی 330 به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته فقط شماره های 0912 نیستند که از چنین قیمت هایی برخوردارند، شماره های رند دائمی ایرانسل نیز در این بازار داغ جایگاه ویژه ای داشته و قیمت فروش آنها به یک میلیارد تومان می رسد.

شاید برای خیلی از افراد این عددها فقط برای بازار گرمی و بالا بردن قیمت سیم کارت باشد، ولی آنچه که واقعا در بازار رخ می دهد نشان می دهد، افراد زیادی هستند که حاضرند پول یک واحد آپارتمان یا یک ماشین لوکس را بدهند و یک سیم کارت رند با کلاس داشته باشند.

 

در بازار سیم کارت چه می گذرد؟

در حال حاضر به گفته فروشندگان و فعالان این حوزه، خرید خط 0912 با کد یک با بودجه زیر 40 میلیون تومان امکان پذیر نیست. البته این قیمت در صورت رندی شماره به حداقل یک میلیارد  تومان خواهد رسید. حداقل قیمت بقیه کدهای کارکرده 0912 معمولی نیز بر اساس جدول زیر می باشد:

 

 

البته توجه داشته باشید که قیمت ها نسبی بوده و عوامل زیادی بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت تاثیر دارد. مثلا قیمت خط 0912 با کد 9 بین 6 تا 180 میلیون تومان نوسان دارد.

 

انواع شماره های رند موجود در بازار

درست است که بازار خرید و فروش سیم کارت از نوسانات زیادی برخوردار است، ولی حساب و کتاب خاص خودش را دارد و ارزش گذاری سیم کارت ها بر اساس میزان کارکرد، نوع پیش شماره کد خط و از همه مهمتر رندی شماره صورت می پذیرد. بنابراین اگر عددهای بعد از کد، با هم هماهنگ باشند و یا تکرار شوند، قیمت یک سیم کارت روند صعودی خواهد داشت و حتی ممکن است این قیمت به میلیاردها تومان هم برسد. زیرا شرکت های تبلیغاتی و هلدینگ های بین المللی حاضرند برای داشتن چنین شماره های رندی که تاثیر بسیار زیادی بر برندینگ و موفقیت آنها خواهد داشت، رقم های نجومی بپردازند. البته قیمت تمام سیم کارت های رند به رقم چند میلیارد نمی رسد و تعداد سیم کارت های رند با شرایط خاص و منحصر بفرد خیلی زیاد نیست. ( شماره هایی که مثلا هفت عدد یکسان داشته باشند و قیمتشان به چندین میلیارد برسد. )

 

بازار سیم کارت  ایران پر است از اصطلاحاتی که مخصوص شماره رند بوده و در صورتی که قصد خرید یا فروش سیم کارت را داشته باشید، دانستن آنها برایتان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود:

 

·        سیم کارت رند ترتیبی: در این نوع سیم کارت حداقل سه رقم از شماره به صورت اعداد پشت سرهم به ترتیب در ابتدا یا انتهای شماره قرار می گیرد که اگر ترتیب اعداد در ابتدای شماره باشد به آن ترتیبی از اول و اگر در انتهای شماره باشد، ترتیبی از آخر گفته می شود.

 

·        رند آیینه ای: در صورتی که حداقل چهار رقم از اول یا آخر یک شماره به صورت قرینه قرار بگیرند، به آن شماره رند آیینه ای گفته می شود. مثل شماره *** 09124224 حتی اگر سه رقم ابتدایی یا انتهایی شماره قرینه باشند نیز شماره رند آیینه ای در نظر گرفته می شود.

 

·        رند جفت جفت: شماره هایی که در آنها اعداد بعد از پیش شماره به صورت دو رقم دو رقم تکرار می شوند، رند جفت جفت گفته می شود. مانند ***09122121 البته این نوع شماره ها به دسته های دیگری مثل جفت جفت از اول، جفت جفت از آخر، سه جفت از اول یا سه جفت از آخر نیز تقسیم می شوند.

 

·        رند ده دهی: اعداد تشکیل دهنده این نوع سیم کارت ها، به صورت مضربی از 10 خواهد بود که به صورت پله ای در ابتدا یا انتهای شماره قرار گرفتند. مثل 09125040301

 

·        رند ترازویی: شماره هایی که سه رقم ابتدایی یا انتهایی سیم کارت دقیقا یکسان باشند، رند ترازویی گفته می شود. مثل 09123215321

 

·        رند پله ای: شماره هایی که حداقل چهار رقم ابتدایی یا انتهایی آنها را اگر دو رقم دو رقم جدا کنیم، رقم یکان یا دهگان آنها برابر می شوند در این دسته قرار می گیرند که به دو نوع پله ای از اول یا آخر تقسیم می شود.

 

·        رند تکراری: در صورتی که یک عدد در یک شماره به صورت مرتب و پشت سر هم تکرار شود، به آن رند تکراری می گویند که هر چقدر تعداد این تکرار بیشتر باشد، قیمت سیم کارت گران تر خواهد بود.

 

·        رند میلیونی: شماره هایی که حداقل پنج عدد صفر در آنها وجود داشته باشد، رند میلیونی گفته می شود.

 

·        رند تکرار دو رقم یکی : اگر چهار رقم اول یا آخر شماره به صورت xxyy باشند به آن شماره رند تکرار دو رقم یکی گفته می شود.

 

·        رند تکرار پیش شماره: در این نوع شماره در ابتدا یا انتهای شماره، پیش شماره مجدد تکرار می شود که به دلیل سادگی در به خاطر سپردن شماره رند محسوب می شود.

 

·        رند هزاری و ده هزاری: در این نوع شماره، اعداد به صورت هزاری یا مضربی از آن در ابتدا یا انتهای شماره تکرار می گردد.

 

·        رند تاریخ تولدی: شماره هایی که با یک تاریخ تولد شروع می شوند و یا به یک تاریخ تولد که معمولا یکی از سال های شمسی است ختم می شود، رند تاریخ تولد می گویند.

 

·        رند متشکل از دو رقم: در صورتی که اعداد شماره، تنها از دو عدد تشکیل شده باشند، رند دو رقمی گفته می شود.

 

البته شماره های رند فقط به این مواردی که بیان شد، خلاصه نمی شود و دامنه تقسیم بندی شماره های بسیار گسترده می باشد، ولی پرطرفدارترین شماره های رند، تقریبا گزینه هایی است که در بالا ذکر گردید. علاوه بر این مشترکین توچه داشته باشند صرفا به خاطر قرار گرفتن یک شماره در ردیف سیم کارت های رند، سیم کارت ارزش میلیاردی پیدا نمی کند، زیرا شماره های رند نیز دسته بندی های قیمتی متفاوتی داشته و نوسان قیمت انها از چند صد میلیون شروع شده و تا چند میلیارد خواهد رسید.

در هر صورت در جامعه کنونی، ارزش سیم کارت 0912 و خصوصا شماره های رند نسبتا بالاست. زیرا افراد مختلف بنا به دلایل شغلی و یا شخصی به دنبال سیم کارت هایی هستند که شماره های خاص و منحصر بفردشان به راحتی به خاطر سپرده شده و مناسب برندینگ و شروع کسب و کارشان باشد. با این شرایط خرید سیم کارت مناسب یکی از بزرگترین چالش های پیش روی صاحبان مشاغل می باشد که با این قیمت های گزاف می تواند در ابتدای شروع یک شغل بسیار دلسرد کننده باشد.

 

به همین خاطر رندباز به عنوان یک وب سایت تاثیر گذار در بازار خرید و فروش سیم کارت، طرح خرید اقساطی سیم کارت 0912 را اجرایی نموده است که همه افراد می توانند به راحتی و تنها با مراجعه به این وب سایت، شماره مناسب خود را انتخاب نموده و بدون معرفی هیچ ضامن یا وثیقه ای، صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوند. در این طرح افراد می توانند بعد از انتخاب سیم کارت و آگاهی از شرایط فروش و اقساط سیم کارت، تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی بدون پرداخت چک یا سفته ، صاحب سیم کارت شوند.

با توجه به این که سیم کارت های رند نیز در بین شماره های قابل فروش در رندباز دیده می شود، این طرح فرصتی است مناسب برای کسانی که علاقمند به خرید سیم کارت های رند  هستند. زیرا تجربه ثابت کرده است سیم کارت های 0912  برای سرمایه گذاری بسیار مناسب بوده و ارزش ریالی آنها همواره روند صعودی داشته است.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز