چرا برخی شماره های سیم کارت دائمی 0912 افزایش قیمت بیشتری دارند؟

تاریخ ارسال : 1402/11/02

خزید و فروش سیم کارت 0912

در سال 1372 بود که خبری در روزنامه ها با تیتر فروش سیم کارت برای اولین بار از سوی اپراتور همراه اول اعلام شد .اپراتور همراه اول سیم کارت هایی با پیش شماره 0911 شروع به به فعالیت کاری خود در حوزه سیم کارت کرد که فروش این سیم کارت ها به صورت ثبت نامی بود و این نوع سیم کارت دائمی بود.در سال 1373 بود که خبر جدیدی از سوی اپراتور همراه اول در روزنامه ها چاپ شد که شروع فروش سیم کارت های 0912 آغاز شد و تولید و فروش سیم کارت 0911 توقیف شد . از آنجایی که سیم کارت 0912 جایگزین 911 شد و تولید سیم کارت 911 توقیف شد ولی سال هاست که 0912 تولید و عرضه میشود میتوان آن را اولین سیم کارت دائمی کشور نامید.امروزه این نوع سیم کارت توانسته در بازار خرید و فروش قیمت بالایی را به خود کسب کند تا جایی که قیمت برخی از این سیم کارت ها به میلیارد ها تومان رسیده است ما در ادامه این مطلب قصد توضیحات بیشتری برای شما همراهان داریم.

 

چرا سیم کارت دائمی 912 همراه اول برای سرمایه گذاری مناسب است؟

سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که اولین سیم کارت عرضه شده در کشور می باشد؛ یکی از محبوب ترین و گران ترین سیم کارت  های موجود در کشور است که قیمت آن همواره در طول این سال ها روند صعودی داشته و روز به روز گران تر می شود. علاوه بر این از نظر کارشناسان این سیم کارت ها برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشند؛ زیرا علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری، عدم ریسک نگهداری هم دارند و بر عکس طلا و سکه قابلیت بازیابی داشته و در صورت مفقود یا دزدیده شدن، به راحتی تجدید می گردند.

البته سود سرمایه گذاری برای همه شماره های کارت دائمی 0912  همراه اول یکسان نبوده و همان طور که قیمت این نوع سیم کارت بر اساس میزان کارکرد خط، کد خط و میزان رندی شماره متفاوت می باشد؛ سود سرمایه گذاری بر روی این نوع شماره ها نیز با هم فرق دارد و لازم است در هر شرایطی حواستان به نوسانات بازار و عوامل موثر بر قیمت سیم کارت باشد. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در بازار سیم کارت دائمی 0912 را دارید؛ حواستان به این نکات ریز و ظریف باشد و به هیچ وجه بدون تحقیق و بررسی به توصیه های افراد عمل نکنید.

 

چگونه یک سرمایه گذاری مناسب داشته باشیم؟

 اگر تجربه رصد بازار خرید و فروش سیم کارت را داشته باشید؛ قطعا شما هم می دانید که در طول این سالها برخی شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول ناگهان جهش قیمتی فوق العاده ای را تجربه کردند که سود سرشاری را نصیب مالکان نموده است. این سرمایه گذاری های پرسود که معمولا هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد، تحت تاثیر عوامل مختلفی است که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد:

 

تاثیر افزایش قیمت ارز بر سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

سیم کارت دائمی 0912 همراه اول مانند هر کالای سرمایه ای دیگری تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز می باشد. بررسی همه بازار های سرمایه ای نشان می دهد؛ قیمت همه کالاهای سرمایه ای با افزایش قیمت ارز بالا می رود و معمولا بعد از کاهش قیمت ارز و یا ثبات نسبی در بازار قیمت ها هیچ تغییری نخواهد داشت. در مورد سیم کارت دائمی 0912 همراه اول نیز این روند صعودی قیمت همیشه دیده شده است.

 

تاثیر تورم بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

قطعا تورم به عنوان مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت کالاهای سرمایه ای، شناخته شده ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول نیز می باشد؛ زیرا در طول سی سال عرضه این سیم کارت در هر سال با افزایش نرخ تورم قیمت این سیم کارت بالا رفته است.

 

تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

درست است که خرید و فروش سیم کارت دائمی 0912 می تواند سودآور باشد؛ ولی حتی با دانستن تمام آیتم های تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت باز هم قیمت گذاری سیم کارت، کاری تخصصی است؛ زیرا در این بازار سرمایه ای نیز علاوه بر همه عوامل تاثیر گذار، میزان عرضه و تقاضا بسیار مهم بوده و به طور مستقیم بر قیمت گذاری اثر می گذارد. البته سیم کارت دائمی 0912 با هر کد، مشتری خاص خودش را دارد؛ ولی باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به یک دامنه سود مناسب باید حواسمان باشد که هر چه عرضه یک شماره ای در بازار کمتر باشد؛ قیمت آن بالاتر می رود که می تواند سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران کند.

 

تاثیر صفر بودن سیم کارت بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 همراه اول:

به طور کلی در بازار سیم کارت ایران، به سیم کارتی، سیم کارت صفر می گویند که آکبند بوده و هیچ تماس، پیامک یا حتی مصرف اینترنتی نداشته باشد که قیمت این نوع سیم کارت معمولا 20 درصد گران تر از سیم کارت های کارکرده و کم کارکرد می باشد. این سیم کارت ها که تنها به دلیل عدم کارکرد، زنگ خور نداشته و خریدار سیم کارت به عنوان اولین مالک آن شناخته می شود؛ معمولا در بین کاربران پرطرفدار و محبوب هستند.

ولی مساله این است که عرضه تمام پیش شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول چند سالی است به پایان رسیده و تقریبا همه شماره های موجود در بازار کارکرده یا کم کارکرد هستند. در چنین شرایطی ارائه یک سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که صفر مخابراتی باشد و هنوز کارکردی نداشته باشد؛ قیمتی به مراتب بسیار بالاتر از سیم کارت های مشابه خود خواهد داشت.

در حال حاضر این شرایط در کدهای 8، 9 و صفر سیم کارت دائمی 0912 وجود دارد که در چند ماه اخیر افزایش قیمت قابل ملاحظه ای داشته است. از نظر کارشناسان دلیل اصلی افزایش قیمت 50 تا 60 درصدی این سیم کارت های صفر نسبت تقاضا به تولید خط در چند ماه اخیر بوده است که با توجه به سیاست های کاری اپراتور همراه اول روی داده است. زیرا تولید سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با کد 8 و 9 به پایان رسیده و این موضوع به صورت مستقیم افزایش قیمت بی سابقه ای را در این کدها سبب گردیده است.

در سال های اخیر که ارزش پول ملی بسیار کاهش یافته؛ بسیاری از افراد به دنبال یک محل مطمئن برای حفظ سرمایه خود هستند که سودآور نیز باشد. در چنین شرایطی علاوه بر بازار طلا و سکه بازار سیم کارت نیز بسیار جذاب و مطمئن است و می تواند علاوه بر ارزش اولیه پول، سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران کند. ولی این کار حتی با دانستن تمام آیتم های تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت و شناخت بازار، کاملا تخصصی است و لازم است در این بین از مراکز معتبر و شناخته شده ای مانند رندباز کمک بگیرید.

در سال های گذشته برخی سایت ها مانند رندباز برای جلوگیری از قیمت گذاری های سلیقه ای و غیر حرفه ای امکان تعیین قیمت سیم کارت به صورت غیر حضوری و آنلاین را در وب سایت خود ایجاد کردند تا از یک طرف دست دلالان و واسطه ها را از این بازار کوتاه کنند و از سوی دیگر امکانی را در اختیار خریداران و فروشندگان واقعی قرار دهند تا به راحتی و بدون دردسر از قیمت سیم کارت خود مطلع شوند و آن را با قیمتی واقعی در دسترس متقاضیان قرار دهند.

 

کلاهبرداری با ترفند تعویض سیم کارت 5G!

تاریخ ارسال : 1402/10/18

سیم کارت

امروزه سیم کارت ها دنیای گسترده ای را به وجود آورده اند و به نوعی یکی از راه های بزرگ ارتباطی با کل جهان شده است.سیم کارت در این سه دهه ای که تولید و عرضه شد پیشرفت های زیادی کرده است به طوری که برخی از سیم کارت ها به دلایلی مانند خدمات پیشرفته و خاص بودن آنها که در اختیار مردم گذاشته است با قیمت های بالایی برخوردار شده اند در حدی که خرید و فروش سیم کارت یکی از شغل های اصلی و پر سود شده است.ولی مدتی پیش با ارائه خبر تبدیل سیم کارت به 5G بسیاری از دوستان اقدام کردند و متاسفانه دچار ضرر شدند زیرا این خبر توسط کلاهبرداران سیم کارت ارائه شده بود.توجه داشته باشید که هر خدمات جدیدی که به بازار بیاید اپراتور مربوطه در سایت رسمی خود اعلام میکند پس قبل از کسب اطلاعات کافی گول کلاهبرداران سیم کارت را نخورید.اپراتور ها در اخبار خود هر روز اخبار جدیدی را اعلام میکنند و مشترکین مربوط به هر اپراتور میتوانند با مطالعه این اخبار اطلاعات کافی را کسب کنند.

 

تماس با اشخاص به اسم اپراتور!

یکی از رایج ترین و شایع ترین روش های کلاهبرداری در سالهای گذشته تماس با مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری به اسم اپراتور می باشد که توانسته افراد زیادی را فریب دهد و خسارت های زیادی را به آنها وارد سازد. در این شیوه معمولا کلاهبرداران شماره افراد را به صورت تصادفی و رندوم انتخاب می کنند و بعد از شماره گیری با معرفی یکی از خدمات اپراتور مربوطه، کاربر را مجاب می کنند تا اطلاعات مالی خود را در اختیار آنها قرار دهند یا مبلغی به عنوان هزینه انجام خدمات بپردازند. خدماتی که معمولا در این نوع تماسها ذکر می شود؛ مواردی از قبیل سیم کارت رایگان، تعویض سیم کارت اعتباری یا دائمی، برخورداری از اینترنت و تماس رایگان، تبدیل سیم کارت های 4G به 5G می باشد که با توجه به راه اندازی سایت های  5G در کشور این مورد از جدیدترین موارد سوء استفاده می باشد.

 

برای آشنایی بیشتر در ادامه این مطلب به چند مورد از جدیدترین روش های کلاهبرداری اشاره می کنیم:

در برخی موارد به عنوان کارمند اپراتور  با اشخاص تماس می گیرند و به آنها می گویند که سیم کارت اعتباری آنها قابلیت تبدیل به سیم کارت دائمی یا برخورداری از تماس و اینترنت رایگان چند ماهه را دارد؛ به شرطی که مبلغی را به شماره کارتی که به آنها اعلام می شود؛ واریز کنند.
در موردی دیگر بعد از تماس با کاربر اعلام می کنند که فرد مورد نظر برنده یک سیم کارت رایگان از سوی اپراتور مربوطه می باشد و باید اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت خود را در اختیار آنها قرار دهد تا آنها بتوانند سیم کارت را برای مشترک ارسال کنند.
یکی دیگر از مهم ترین شیوه های کلاهبرداری که در چند ماه اخیر صورت گرفته، در مورد اینترنت نسل پنجم می باشد که همزمان با توسعه این اینترنت در کشور، بازار داغی پیدا کرده است. در این نوع تماس به افراد گفته می شود که آنها جزء اولین افرادی هستند که می توانند سیم کارت فعلی خود را با سیم کارت نسل جدید یوسیم عوض کنند و از خدمات فوق العاده آن بهره مند گردند. در ادامه در صورتی که فرد علاقه ای به این کار نشان ندهد؛ برای ترغیب بیشتر به او گفته می شود: در صورت عدم تعویض سیم کارت محدودیت هایی در هنگام دریافت خدمات برای آنها ایجاد می شود که قطعا مشکلات و دردسرهای زیادی را سبب می گردد. سپس از فرد خواسته می شود تا اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن و آدرس خود را در اختیار این کلاهبرداران قرار دهند. گاهی اوقات نیز با اعلام شماره کارت، هزینه این کار را 500 هزار تومان اعلام می کنند که فرد باید در اسرع وقت برای دریافت سیم کارت جدید واریز نماید.

البته در صورتی که فرد آدرس خود را اعلام نماید، این کلاهبرداران به آدرس مورد نظر مراجعه نموده و به بهانه های مختلف مانند بسته های اینترنت یا تماس رایگان، تعویض سیم کارت و ... مبلغی دریافت می کنند و دیگر خبری از آنها نمی شود. هر چند که در برخی شرایط به دریافت این مبالغ اندک راضی نشده و باعث بروز مشکلات و دردسرهای دیگری نیز برای افراد می شوند.

 

در صورت مواجه با موارد مشکوک، چه باید کرد؟

 با توجه به این که بر اساس اعلام اپراتورها هر گونه تماس از سوی اشخاص برای دریافت خدماتی مانند تعویض سیم کارت، تغییر در روش های فروش سیم کارت و ... کلاهبرداری بوده، لازم است مشترکین همه اپراتورها در این خصوص دقت نظر داشته باشند و بدانند که به هیچ وجه از سوی اپراتورها چنین تماس هایی صورت نمی گیرد.

بنابراین اگر کاربران، تماسی در خصوص نحوه دریافت خدمات اپراتورها داشتند که در آن زمینه هیچ اطلاعی نداشتند؛ بهتر است ابتدا تماس را قطع نموده و سپس با مراجعه به وب سایت اپراتور مورد نظر در آن زمینه بخصوص اطلاعات خود را افزایش داده و مطمئن شوند که آیا اصلا چنین طرحی وجود دارد یا خیر و اگر وجود دارد هزینه خدمت مورد نظر و نحوه دریافت آن به چه صورت خواهد بود؛ البته اگر به وب سایت اپراتور سیم کارت ها{همراه اول،رایتل،ایرانسل} خود دسترسی ندارید؛ می توانند با مشورت با یکی از دوستان یا اعضای خانواده در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنند.

ضمن این که همواره مطمئن باشید؛ هیچ وقت اپراتورها فردی را برای دریافت خدمات به محل کار یا زندگی افراد نمی فرستند و شیوه دریافت این نوع خدمات کاملا مشخص بوده و براساس تعرفه مصوب می باشد.

بر همین اساس توصیه می شود؛ در هنگام رویارویی با چنین مسائلی در گام نخست از پرداخت هر گونه وجه نقد خودداری کرده و در گام بعدی این موضوع را با اپراتور و مسئولان مربوطه در میان بگذارید. ضمن این که در هر شرایطی دادن اطلاعات شخصی و حساب های مالی به کسانی که هیچ شناختی از آنها ندارید؛ می تواند خطرناک باشد و زمینه ساز بروز دردسرها و خطرهای جانی و مالی فراوانی گردد. پس برای جلوگیری از خطرهای احتمالی همواره محتاط باشید و به هر کسی اعتماد نکنید.

 

بهترین زمان پرداخت قبض پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول

تاریخ ارسال : 1402/10/16

اپراتور همراه اول

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور در سه دهه پیش در حوزه سیم کارت شروع به فعالیت کاری خود کرد که خطوط به صورت دائمی بودند پس از سال ها با پیشرفت  اپراتور همراه اول و سیم کارت راه های پرداخت قبوض تغییر کرد و پرداخت ها به دو شکل پایان دوره و میان دوره شدند.اپراتور همراه اول امروزه جوایز زیادی را به مشترکین خود ارائه میدهد . یکی از این جوایز متعلق به خوش حسابی در پرداخت قبوض است یعنی کاربران دارای سیم کارت دائمی همراه اول اگر به موقع قبض های سیم کارت خود را پرداخت کنند در سامانه اپراتور همراه اول به عنوان کاربر خوش حساب ثبت می شوند و جوایز های گوناگونی به کاربران تعلق میگیرد.از آنجایی که جوایز مختلف هستند و گسترده هستند ما در ادامه مطلب به صورت کامل همراه با جزئیات در اختیار شما دوستان عزیز خواهیم گذاشت.با تلاش های هر روزه ای  که تیم پشتیبانی فنی و… اپراتور همراه اول میکنند قطع به یقین در آینده نه چندان دور پیشرفت های بسیاری خواهد داشت.به همین خاطر در این مطلب در مورد بهترین زمان پرداخت مبلغ صورت حساب پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول قبل از یک طرفه شدن خط صحبت می کنیم تا مشترکین بتوانند در بازه زمانی تعیین شده نسبت به این کار اقدام نموده و از ضررهای احتمالی قطعی سیم کارت بکاهند:

 

صورت حساب پایان دوره قبض مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول

قطعا قبض هر مشترک سیم کارت دائمی منحصر بفرد بوده و با توجه به نوع و میزان استفاده از خدمات و سرویس های ارتباطی تعیین می گردد؛ ولی به طور کلی قبض همه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، شامل موارد ذیل می شود:

آبونمان یا هزینه اشتراک
مکالمه های درون شبکه
مکالمه های خارجه
پیام های کوتاه
بسته های اینترنت
مالیات و عوارض
بستانکاری و بدهکاری
سرویس ارزش افزوده
رومینگ بین الملل
درآمد عمومی دولت

 

شرایط یک طرفه شدن سیم کارت دائمی همراه اول

مطمئنا یکی از مهم ترین دلایل افراد برای استفاده از سیم کارت دائمی، در دسترس بودن همیشگی خدمات و سرویس ها می باشد؛ قطعی خط یا سلب امتیاز معمولا کاربران را دچار مشکلاتی می کند که در برخی شرایط امکان مدیریت آنها وجود ندارد؛ به همین خاطر پرداخت صورت حساب در زمان مشخص یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید کاربران به آن توجه داشته باشند.

به طور کلی در روزهای اول و دوم هر ماه پرداخت صورت حساب لحاظ نخواهد شد که دلیل آن انجام عملیات صورت حساب گیری می باشد. بعد از آن در روز چهارم هر ماه، پیامک جزئیات مبلغی که باید توسط مشترک پرداخت گردد؛ برای هر مشترک ارسال می شود که از آن زمان به بعد مشترک می تواند نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نماید.

بهترین زمان پرداخت مبلغ صورت حساب برای کاربران سیم کارت دائمی همراه اول تا 15 هر ماه می باشد که در صورت عدم پرداخت در این بازه زمانی، امکان یک طرفه شدن خط وجود دارد که اگر بعد از دریافت اخطارها هم چنان مشترک نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، امکان قطعی دو طرفه خط وجود دارد. البته مشترکین توجه داشته باشند که از تاریخ 1/9/1402 در صورت عدم پرداخت صورت حساب دوره و اعمال محدودیت، وصل مجدد خط نیز مشمول 50،000 ريال معادل پنج هزار تومان هزینه وصل خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول که تا تاریخ ششم هر ماه، مبلغ قبض موبایل خود را به صورت غیر حضوری تسویه نمایند؛ مشمول دریافت امتیاز خوش حسابی و جایزه این بخش خواهند شد. این طرح که تحت عنوان هدیه شتاب در پرداخت شناخته می شود؛ یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین سرویس های اپراتور همراه اول می باشد.

 

جوایز امتیاز خوش حسابی شامل چه مواردی می شود؟

امتیاز خوش حسابی همراه اول شامل سه جایزه می باشد که مشترکین خوش حساب سیم کارت دائمی همراه اول می توانند از بین این سه مورد، تنها یک مورد را انتخاب نموده و نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید:

 

جوایز خوش حسابی همراه اول شامل:

یک روز مکالمه رایگان درون شبکه
دریافت 75 امتیاز باشگاه مشتریان همراه اول ( باشگاه فیروزه ای )
2 گیگابایت اینترنت رایگان یک روزه

 

نحوه فعال سازی هدیه شتاب در پرداخت:

هنگامی که مشترک سیم کارت دائمی همراه اول قبض پایان دوره خود را حداکثر تا ششم هر ماه و به صورت غیر حضوری پرداخت نماید؛ از سوی اپراتور همراه اول پیامکی دریافت می کند که طی آن اعلام می شود؛ وی مشمول دریافت هدیه شتاب در پرداخت یا همان جایزه خوش حسابی شده است. در این پیامک مدت زمانی که مشترک برای فعال نمودن هدیه خود فرصت دارد نیز به او اعلام می گردد.

با توجه به این که هیچ کدام از این هدایا به صورت خودکار فعال نمی شوند؛ مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول باید بعد از انتخاب نوع جایزه، با استفاده از کدهای دستوری که در جدول ذیل آمده، نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

فعال سازی 24 ساعته مکالمه رایگان درون شبکه

# 1151 * 10 *

فعال سازی 2 گیگا بایت اینترنت رایگان یک روزه

# 11521 * 10 *

فعال سازی 75 امتیاز باشگاه مشتریان

# 1153 * 10 *

دریافت راهنما

# 1159 * 10 *

 

نحوه پرداخت صورت حساب پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول

با توجه به این که تنها مشترکینی مشمول جایزه خوش حسابی همراه اول می شوند که اولا تا پایان ششم هر ماه مبلغ قبض خود را تسویه کرده باشند و دوما حتما برای پرداخت قبض از روش های غیر حضوری استفاده کنند. بنابراین لازم است مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول حتما به این نکته توجه داشته باشند و برای پرداخت قبض پایان دوره خود از طریق اپلیکیشن پرکاربرد همراه من و یا تماس با شماره 9990 اقدام نمایند. علاوه بر این امکان پرداخت قبض های پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول از طریق اپ های واسطه بانکی هم وجود دارد.

 

هزینه تعویض سیم کارت در اپراتور همراه اول

تاریخ ارسال : 1402/10/12

همراه اول

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سیم کارتتان گم شده باشد یا به هر علتی دسترسی به حالت فیزیکی سیم کارت نداشته باشید و بخواهید سیم کارت را بسوزانید ولی اپراتور همراه اول این امکان را سال ها پیش به مشترکین خود داده که با همراه داشتن یک کارت شناسایی با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا نمایندگی های همراه اول سیم کارتی جدید با همان شماره قبلی دریافت کنید البته ناگفته نماند که برای تعویض سیم کارت باید هزینه هایی پرداخت کنید که ما در ادامه مطلب به صورت کامل کوتاه مختصر و مفید به شما توضیح خواهیم داد.لازم به ذکر است که هزینه هایی که برای تعویض سیم کارتتان پرداخت می کنید آنچنان زیاد نیست و مطمئنا کمتر از هزینه خرید سیم کارت صفر است.تیم خوب اپراتور همراه اول هر روز در تلاش است تا خدمات بیشتر با پیشرفت های زیادی را در اختیار کاربران خود بگذارد.برای کسب اطلاعات بیشتر راجب نحوه تعویض سیم کارت هزینه های تعویض سیم کارت و مدارک مورد نظر برای تعویض سیم کارت تا آخر این مطلب همراه باشید بنابراین در صورت معیوب شدن سیم کارت یا عدم امکان استفاده از آن، امکان دارد پیغام " Insert Sim Card  یا  Card rejected " را مشاهده کنید که توصیه می شود ابتدا سیم کارت را تست نمایید و سپس نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. زیرا در برخی مواقع مشکل می تواند کاملا فنی بوده و گوشی هوشمند شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

 

نحوه تشخیص سیم کارت سوخته

از آنجا که سیم کارت های سوخته نشانه هایی دارند که باید حتما به آنها توجه کرد؛ در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

خط مورد نظر آنتن نمی دهد.
در حالی که گوشی هوشمند روشن است، اگر با خط مورد نظر تماس بگیرید، پیغام خاموش بودن تلفن همراه به گوش می رسد.
بر روی گوشی هوشمند، پیغامی حاکی از وجود نداشتن سیم کارت مشاهده می شود که معمولا در گوشی های مختلف، این پیغام به شکل های متفاوت دیده می شود.

در هر صورت اگر در موبایل خودتان سیم کارتتان به خوبی آنتن نمی دهد و شما فکر می کنید ممکن است سیم کارتتان سوخته باشد، بهترین روش این است که سیم کارتتان را بر روی یک گوشی هوشمند دیگر امتحان کنید؛ تا مطمئن شوید که عیب از سیم کارتتان می باشد. اگر مطمئن شدید ایراد از سیم کارتتان است؛ می توانید با مراجعه به دفاتر امور مشترکین اپراتور خود، نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید. البته امکان دارد؛ در بعضی موارد سیم کارت از سوی اپراتور مسدود شده باشد و شما احتیاجی به تعویض سیم کارت نداشته باشید و تنها باید نسبت به رفع مسدودی آن اقدام نمایید. 

 

تعویض سیم کارت در اپراتور همراه اول

در اپراتور همراه اول به دلیل قیمت بالای سیم کارت دائمی این اپراتور خصوصا سیم کارت دائمی  0912، تعویض سیم کارت به صورت غیر حضوری مقدور نمی باشد و لازم است تا مشترک به صورت حضوری در فروشگاه های همراه اول حاضر شده و با ارائه مدارک شناسایی معتبر نسبت به تعویض آن اقدام نماید.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تعویض سیم کارت در اپراتور همراه اول:

با توجه به این که تعویض سیم کارت این امکان را برای مشترک فراهم می سازد تا به سادگی از خدمات و امکانات جدید شبکه اپراتوری خود بهره مند گردد؛ اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک برخوردار است؛ این امکان را برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود ایجاد نموده است تا با در دست داشتن مدارک ذیل به راحتی نسبت به این کار اقدام نماید:

حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی وی
ارائه اصل و تصویر کارت ملی مالک
تکمیل و امضای فرم درخواست تعویض سیم کارت
ارائه اصل وکالت نامه و تصویر آن در صوت حضور وکیل قانونی
ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر برای مشترکین دائمی

 

هزینه تعویض سیم کارت در اپراتور همراه اول

هزینه تعویض سیم کارت مفقود شده و خراب شده برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول 10،000 تومان می باشد که به این مبلغ 20،000 هزار تومان هزینه سیم کارت خام اضافه می گردد. البته در هنگام تعویض سیم کارت لازم نیست؛ مشترک مبلغی به متصدی بپردازد و این هزینه به قبض پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول اضافه شده و یا از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت اعتباری کسر می گردد.

 

تعویض سیم کارت نسل 3 به 4

از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه ارتباطات تعویض به موقع سیم کارت، امری بسیار حیاتی است که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و فعالیت سیم کارت ها خواهد داشت. زیرا طول عمر سیم کارت به طور متوسط 5 سال است که بهتر است؛ پس از آن کاربر نسبت به تعویض سیم کارت قدیمی با یک سیم کارت جدید در بازه زمانی مناسب اقدام نماید.

در سال های اخیر سیم کارت های قدیمی از سوی اپراتورها از دسترس خارج می شوند، تا مشترکینی که هنوز اقدام به تعویض سیم کارت ننموده اند، با مراجعه به دفاتر امور مشترکین نسبت به تعویض آنها اقدام نمایند. بنابراین اگر می خواهید سیم کارت قدیمیتان را با یک سیم کارت جدید تعویض کنید و از مزایای آن لذت ببرید؛ کافی است به دفاتر خدمات همراه اول مراجعه نموده و این کار را به صورت رایگان انجام دهید.

مشترکین سیم کارت دائمی اول و سیم اعتباری همراه اول برای دریافت سیم کارت نسل چهارم یا یوسیم می توانند به مراکز ذیل مراجعه فرمایند:

 

مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای همراه اول
مراکز تلفن ثابت
دفاتر خدمات ارتباطی ( دفاتر بخش خصوصی )
همراه یار ( سرویس خدمات در محل همراه اول )

علاوه بر این تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی یا سلب امتیاز سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، رایتل و ایرانسل نیز کاملا رایگان می باشد.

 

نکات مهم قبل از تعویض سیم کارت

با توجه به این که بعد از تعویض سیم کارت امکان دارد اطلاعاتی که بر روی سیم کارت قبلی ثبت شده، از دست برود؛ لازم است؛ مشترکین پیش از اقدام به تعویض سیم کارت به موارد زیر توجه داشته باشند:

انتقال شماره تلفن:

 برای حفظ شماره های قبلی مشترک باید از امکان پرتابل بودن شماره تلفن استفاده نماید. به همین خطر لازم است؛ به دقت راهنماییهای لازم در ای خصوص را دنبال نماید.

نگهداری از مخاطبین:

حفظ شماره یا لیست مخاطبین یکی از مهم ترین دغدغه های مشترکین در هنگام تعویض سیم کارت می باشد که برای این کار؛ لازم است مشترک از امکان پشتیبان گیری از مخاطبین در هنگام تعویض سیم کارت استفاده نمایند.

 


 

دوشنبه های متفاوت با طرح دوشنبه سوری همراه اول

تاریخ ارسال : 1402/10/09

سیم کارت همراه اول

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور سالانه بسیاری خدمات و جشنواره طراحی کرده و در اختیار مشترکین خود میگذارد. آخرین جشنواره ای که همراه اول طراحی و عرضه کرد طرح دوشنبه سوری است که ما قصد توضیحاتی کامل درباره طرح دو شنبه سوری را داریم.توجه کنید که این طرح دارای مزایای زیادی است.برای ثبت نام در این جشنواره راه های متفاوتی وجود دارد مانند مراجعه به سوپر اپلیکیشن همراه اول استفاده از کد های دستوری و…همچنین برای ثبت نام در این جشنواره باید شرایط لازم را داشته باشد.که ما در ادامه مطلب به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.اپراتور همراه اول هر روز در تلاش است برای بهتر و راحت سازی سیم کارت ها و مشترکین خود و با پیشرفت هایی که در طول این سه دهه داشته توانسته پرصرفدار ترین اپراتور کشور باشد که دارای بیشتر سیم کارت بین اپراتور هاست.از سوی اپراتور همراه اول برای کاربران در نظر گرفته شده و از شرایطی خاصی برخوردار است که در این مطلب به آن می پردازیم:

 

معرفی طرح دوشنبه سوری همراه اول

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، سیم کارت اعتباری همراه اول و انارستان همراه اول می توانند به صورت رایگان در دوشنبه های آخر ماه در این طرح هیجان انگیز شرکت کنند و از هدایایی که به صورت رندوم برای آنها در نظر گرفته می شود، لذت ببرند.

نحوه شرکت در طرح دوشنبه سوری همراه اول

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستانی همراه اول می توانند در آخرین دوشنبه هر ماه از ساعت 8 الی 23:59 در طرح دوشنبه سوری این اپراتور شرکت کنند و بسته هدیه خود را را به روش های ذیل فعال نمایند:

شماره گیری کد دستوری # 64 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) 

برای دریافت اینترنت رایگان دوشنبه سوری، مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول باید ابتدا کد دستوری  # 64 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) را شماره گیری کنند که پس از چند ثانیه از فشردن دکمه تماس پیامی با عنوان زیر، بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند مشترک به نمایش در خواهد آمد:

"درخواست شما ارسال شد. نتیجه بررسی و از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد."

پس از چند دقیقه پیامکی برای مشترک ارسال می گردد که در آن هدیه مشترک و شرایط بسته رایگان دوشنبه سوری به طور کامل توضیح داده شده است.

 

مراجعه به سوپر اپلیکیشن همراه من

برای دریافت هدیه دوشنبه سوری، مشترک باید ابتدا وارد اپلیکیشن پرکاربرد همراه من شده و در صفحه اول در بخش طرح های تشویقی نسبت به انتخاب طرح دوشنبه سوری اقدام نماید.

در صورتی که به عنوان مشترک سیم کارت دائمی، اعتباری یا انارستان همراه اول هنوز اپلیکشن همراه من را نصب نکرده اید؛ می توانید این اپ را از گوگل پلی، بازار یا مایکت دانلود و نصب کنید.

هدایای طرح دوشنبه سوری همراه اول

هدایای متنوع و جذابی که از سوی اپراتور همراه اول برای این طرح در نظر گرفته شده، به صورت کاملا تصادفی به هر مشترک تعلق می گیرد که معمولا از یک کاربر به کاربر دیگر متفاوت است. علاقمندان به این طرح می توانند در دوشنبه پایانی هر ماه در صورت تمایل در آن شرکت کرده و از بسته هدیه خود لذت ببرند.

هدایای این طرح شامل موارد ذیل می شود:

500 مگا بایت تا 100 گیگا بایت اینترنت همراه
بسته های مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت از 10 تا 100 دقیقه با مهلت استفاده 12 ساعت

 

شرایط طرح دوشنبه سوری همراه اول

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول در هر ماه فقط یک بار می توانند از این طرح استفاده نمایند.
امکان فعال سازی بسته هدیه طرح دوشنبه سوری به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت مشترک وجود دارد.
امکان فعال سازی و شرکت در این طرح فقط مخصوص روزهای دوشنبه آخر هر ماه بوده و مشترکین نمی توانند در روزهای دیگر از آن استفاده نمایند.
از آنجا که هدیه دوشنبه سوری شامل طرح اینترنتی یک روزه ( 5 صبح تا 5 عصر همان روز)  به حجم 500 مگا بایت تا 100 گیگا بایت اینترنت و یا احتمال ارائه بسته مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت از 10 تا 100 دقیقه با مهلت استفاده 12 ساعت به جای اینترنت می باشد، میزان هدیه هر مشترک در هر ماه متفاوت بوده که به صورت کاملا تصادفی برای کاربر فعال می گردد.
در صوتی که خط مشترک قطع یا یک طرفه باشد، امکان شرکت در طرح دوشنبه سوری همراه اول وجود ندارد.
مشترکین توجه داشته باشند مدت زمان استفاده از بسته به صورت یک روزه و از ساعت 5 صبح تا 5 عصر می باشد که در پیامک تاییدیه از سوی اپراتور همراه اول به اطلاع به مشترک اطلاع می رسد. به همین خاطر لازم است کاربر در بازه زمانی تعیین شده که می تواند برای هر مشترک متفاوت باشد، از هدیه طرح دوشنبه سوری خود استفاده نماید.
طرح دوشنبه سوری از محدودیت زمانی برخوردار بوده و مشترک باید فارغ از زمان فعال سازی و یا حجم اینترنت هدیه، طرح اینترنت هدیه دریافتی خود را تنها در بازه زمانی 5 صبح تا 17 عصر مصرف نماید. بنابراین استفاده از اینترنت همراه، خارج از این بازه زمانی به معنی استفاده از حجم اینترنت خریداری شده توسط شما به صورت بسته یا با تعرفه ی آزاد می باشد.
بسته هدیه طرح دوشنبه سوری قابلیت رزرو خودکار نداشته و بعد از پایان یافتن بازه زمانی اعلام شده به مشترک، حتی در صورت اعتبار حجمی منقضی می گردد.
امکان فعال سازی همزمان دو بسته هدیه دوشنبه سوری وجود ندارد.

 

درگاه های ارتباطی طرح دوشنبه سوری همراه اول

کلیه کاربران سیم کارت دائمی همراه اول، اعتباری و انارستان همراه اول می توانند اطلاعات مربوط به این طرح را از طریق شماره گیری کد دستوری # 64 * 100 *   ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) دریافت کنند. البته در جدول ذیل برای راحتی مشترکین، کدهای مورد نیاز کاربران ذکر شده است:

 

عنوان

کد

استعلام هدیه

# 0 * 64 * 100

مشاهده بسته هدیه

# 1 * 64 * 100

مشاهده پیشنهاد طلایی

# 2 * 64 * 100

راهنما

# 9 * 64 * 100

 

به طور کلی بسته هدیه دوشنبه سوری همراه اول به صورت اتفاقی به مشترکین اختصاص داده خواهد شد و مقدار اینترنت هدیه این بسته بین  500 مگا بایت تا 100 گیگا بایت متغیر می باشد. بسته هدیه مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت نیز بین 10 تا 100 دقیقه در نوسان است.

 


صفحه 10 از 47