چرا سیم کارت می سوزد؟

تاریخ ارسال : 1402/11/07

سیمکارت

سیم کارت ها در سال 1372 از طرف اپراتور همراه اول به صورت خرید ثبت نامی تولید و عرضه شد . از سه دهه پیش که سیم کارت ها تولید شدند تا به امروز پیشرفت های چشمگیری داشتند. این پیشرفت ها شامل اینترنت همراه مکالمه های دقیقه ای و تعویض سیم کارت می شوند . حال بسیاری از مشترکین با مشکل سوختن خودکار سیم کارت ها مواجه شدند و سوالاتی مانند چرا خود به خود سیم کارت ما میسوزد ؟ یا اینکه چه روش های برای جلوگیری از این روش پیشنهاد میشود ؟ این موضوع امروزه ذهن بسیاری از مشترکین اپراتور ها را درگیر کرده و یا نگرانی در کاربران ایجاد کرده . اما لازم است اعلام کنیم که دیگر نگران سوختن سیم کارت های خود نباشید زیرا ما در ادامه این مطلب قصد نحوه جلوگیری از سوختن خطوط شما را ارائه خواهم داد همچنین توضیحاتی راجب دلایلی که باعث سوختن سیم کارت میشود را در اختیار شما دوستان خواهیم گذاشت . توجه داشته باشید که در این مطلب چگونگی جلوگیری از سوختن سیم کارت در تمامی اپراتور ها مطالعه خواهید کرد .

 

انواع سوختن سیم کارت

به طور کلی سیم کارت ها به دو شکل می سوزند اولین مورد به این صورت است که شخص به هر دلیلی خودش با مراجعه به نمایندگی اپراتور های سیم کارت{همراه اول،ایرانسل،رایتل} مراجعه کرده و سیم کارت را میسوزاند و دومین مورد شما با انجام دادن یکسری حرکات ناخواسته باعث سوختن سیم کارت میشوید.

 

دلایل اقدام شخص به نمایندگی برای سوزاندن سیم کارت

از دلایل اقدام شخص یا همان صاحب سیم کارت برای سوزاندنش به نمایندگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

فراموشی پین سیم کارت بعد از ایجاد پین
گم شدن سیم کارت
آسیب دیدن هولوگرام سیم کارت

 

مهم ترین علل سوختن سیم کارت

بسیاری از دوستان به علت نداشتن اطلاعات کافی  در مورد اینکه باعث سوختن سیم کارت ها می شود ممکن است روزانه چندین دفعه انجام دهیم ولی از شانس خوبمان برای سیم کارت مشکلی پیش نیاید ولی ممکن است یکبار سیم کارت بسوزد که این کار ها به صورت موارد زیر است.

خاموش و روشن کردن پیاپی گوشی
نزدیک بودن تلفن همراه به شوفاژ یا هر وسیله گرمایشی به صورت طولانی مدت
تعویض سیم کارت در صورتی که گوشی موبایل روشن است

باید در نظر داشته باشیم که سیم کارت ها کالای مصرفی بوده و تاریخ انقضا دارد به همین دلیل هیچ گاه نمی توان زمان درستی را برای طول عمر استاندار سیم کارت ها در نظر گرفتسوختن سیم کارت شاید بزرگ ترین دغدغه برای افراد جامعه باشد چرا علاوه بر اینکه هزینه تعویض سیم کارت را دارد اطلاعات افراد هم که در حافظه سیم کارت ها ذخیره شدند هم حذف می شود.

به طور کلی کارشناسان حوزه سیم کارت معتقد هستند که عوامل مختلفی باعث سوختن سیم کارت ها می شود. بار عایت کر دن نکاتی که گفته شد می توان عمر سیم کارت های گوشی هایمان را افزایش بدهیم و به راحتی از سیم کارت های مان استفاده بکنیم.

 

سیم کارت سوخته را چکار کنیم؟

بسیاری از دوستان در مورد این موضوع اطلاعات کافی ندارند و گمان می کنند زمانی که سیم کارت از کار میوفتد دیگر قابل استفاده نیست ولی همانطور که توضیح دادیم با مراجعه به دفاتر نمایندگی مربوطه میتوانید سیم کارت خود را تعویض کنید.برای تعویض سیم کارت به همراه داشتن مدارک هویتی مانند کارت ملی و یا شناسنامه الزامی است.

 

عدم تغییر شماره با تعویض سیم کارت

بسیاری از عزیزان فکر می کنند با تعویض سیم کارت سوخته شماره سیم کارت تغییر میکند یا میتوانند خودشان با درخواست از کارمندان محترم اپراتور میتوانند برخی از اعداد را در شماره سیم کارت تغییر بدهند ولی این گمان اشتباه است.

دوستان توجه داشته باشید که تعویض سیم کارت سوخته  فقط پوکه فیزیکی سیم کارت تغییر خواهد کرد نه شماره سیم کارت حتی اگر مخاطبین خود را روی سیم کارت  ذخیره کرده باشید با تعویض سیم کارت دوباره به اطلاعات پوکه جدید باز خواهد گشت.

 

 

نحوه سلب مالکیت سیم کارت در اپراتور همراه اول

تاریخ ارسال : 1402/11/06

همراه اول

اپراتور ها سالانه خدمات زیادی را در اختیار مشترکین خود میگذارند . امروزه که سیم کارت ها یکی از راه های بزرگ ارتباطی شده و در بین مردمان کشورمان بسیار محبوب شده است حتی موضوع سیم کارت به قدری گسترده شده که بسیاری از افراد توانسته اند فروشگاه های خرید و فروش سیم کارت راه اندازی کنند و با درآمد بالای این شغل در زندگی شخصی و در شاخه های خرید و فروش سیم کارت پیشرفت چشمگیری داشته باشند . بنابراین این صحبت ها سیم کارت ها بخش بزرگی از زندگی ما است . حال اپراتور همراه اول که دارای بیشترین سیم کارت ثبت شده در کشور و اولین اپراتور عرضه کننده سیم کارت است یک نوع خدمات بسیار کاربردی به عنوان سلب امتیاز سیم کارت گذاشته تا کاربرانی که سیم کارت هایشان به سرقت رفته یا گم میشود و یا به هر دلیلی نیاز به سیم کارت خود ندارند با سلب امتیاز سیم کارت خود خطوط را از کار بیندازند .علاوه بر این در برخی موارد دیده می شود؛ برخی از کلاهبرداران با استفاده از گذرنامه مسافران حج و عتبات عالیات بدون اطلاع مسافر، اقدام به خرید سیم کارت نموده و از طریق آن گوشی قاچاق می کنند که خطرات سوء استفاده از سیم کارت ها فقط متوجه مالکی بوده که اصلا از وجود چنین سیم کارتی مطلع نمی باشد. به همین خاطر توصیه می شود؛ حتما با مراجعه به دفاتر خدمات اپراتورها نسبت به تعداد سیم کارت هایی که به نامتان است؛ اطلاعات لازم را کسب کنید تا در صورت نیاز نسبت به سلب امتیاز سیم کارتی که از وجود آن مطلع نبودید و یا از سرنوشت آن بی خبرید؛ اقدام نمایید.

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت

با توجه به این که در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، مالک سیم کارت ( حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد؛ پیشنهاد می شود که مشترکین کلیه اپراتورها ابتدا با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی  www.cra.ir  در قسمت "حقوق کاربران" وارد بخش " استعلام سرویس مشترکان" شده و قبل از انجام هر کاری از سیم کارت های تحت مالکیت خود و اپراتور مربوطه مطلع گردند.

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت در اپراتور همراه اول

بر اساس قانون هر ایرانی می تواند تنها 10 سیم کارت به نام خود از اپراتورهای مختلف داشته باشد؛ این محدودیت نیز که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده، برای مدیریت سیم کارت های خاموش و کاهش جرائمی که با استفاده از سیم کارت ها صورت می گیرد؛ می باشد. به همین خاطر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا اعتباری همراه اول اگر قصد استعلام تعداد سیم کارت خود را دارید، علاوه بر اقدام از طریق رگولاتوری می توانید به صورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن همراه من نسبت به این کار اقدام نمایید.

برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اولی که از گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ از طریق اپلیکیشن همراه من و کاربرانی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند؛ از طریق نسخه وب اپلیکیشن اقدام نمایند و پس از درج شماره ورود به اپلیکیشن، روی منوی خدمات در قسمت پایین صفحه اول کلیک کنند. سپس گزینه مدیریت سیم کارت را انتخاب نمایند. در این بخش تمام شماره های سیم کارت دائمی و اعتباری که با کد ملی کاربر ثبت شده به نمایش در خواهد آمد. با دقت به این لیست نگاه کنید و اگر در موارد ثبت شده، شماره ای می بینید که برای شما نا آشناست و یا از سرنوشت آن بی خبرید؛ بلافاصله نسبت به سلب مالکیت آن اقدام نمایید.

 

نحوه سلب مالکیت سیم کارت در اپراتور همراه اول

به طور کلی منظور از سلب امتیاز سیم کارت این است که سیم کارت مورد نظر به طور کامل از مالکیت کاربر خارج می شود. برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند به دو روش اقدام نمایند:

 

به صورت غیر حضوری

بعد از استعلام تعداد سیم کارت از طریق اپلیکیشن همراه من کاربر می تواند در صورت تمایل نسبت به سلب مالکیت سیم کارت در همان لحظه و به صورت غیر حضوری اقدام نماید. فقط باید به این نکته توجه داشت که با انتخاب گزینه سلب مالکیت شماره تلفن قطع خواهد شد. به همین خاطر ابتدا پیشنهاد می شود؛ قوانین مدیریت سیم کارت را مطالعه فرمایید و در صورتی که هنوز تمایل به انجام این کار را دارید؛ در صفحه اپلیکیشن همراه من، از بین شماره های سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده بر روی شماره مورد نظر کلیک کرده و گزینه سلب یا عدم سلب را انتخاب کنید.

پیش از اقدام به سلب امتیاز هشداری از سوی اپراتور همراه اول برای شما به نمایش در خواهد آمد که " در صورت انجام این کار شماره مورد نظر از مالکیت شما خارج خواهد شد." در صورتی که هم چنان تمایل به این کار را دارید، تیک " با آگاهی از قوانین تجاری اقدام به سلب مالکیت می کنم " را انتخاب نموده تا گزینه اقدام به سلب مالکیت برایتان روش شود. در این مرحله با انتخاب گزینه سلب مالکیت، شماره مورد نظر از مالکیت شما خارج می شود.

 

به صورت حضوری

 البته امکان سلب امتیاز مالکیت سیم کارت به صوت حضوری با مراجعه به دفاتر همراه اول در سطح شهرها نیز وجود دارد و در این حالت باید حتما مالک سیم کارت به همراه کارت ملی خود شخصا به این دفاتر مراجعه نماید. ضمن این که اگر مالک سیم کارتی هستید که در دسترس شما قرار ندارد و یا بر روی همراه من فعال نمی باشد؛ بایستی حتما به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر همراه اول نسبت به سلب مالکیت اقدام نمایید و امکان انجام این کار به صورت غیر حضوری وجود ندارد.

با توجه به این که دقت در حفظ و نگهداری از سیم کارت از مسئولیت های مالک سیم کارت بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل، قانون تنها صاحب و مالک سیم کارت را مسئول می داند؛ مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همه اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند علاوه بر مراجعه به اپلیکیشن اپراتور مربوطه، به سامانه تحت وب دولت همراه به نشانی  mob.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند.

علاوه بر این اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell)  در اپراتور ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در اپراتور رایتل، شاتل ( my shatel ) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر سلب امتیاز سیم کارت به مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود می باشند. مشترکان سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های " عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت " نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

 

 

اینترنت بدون فیلتر به چه کسانی تعلق می گیرد!

تاریخ ارسال : 1402/11/02

سیم کارت بدون فیلتر

اگر به یاد داشته باشید سال پیش که اپلیکیشن های خارجی مانند اینستاگرام واتساپ تلگرام و… فیلتر شد وزیر اطلاعات و ارتباطات کشور برای توریست هایی که به ایران سفر می کردند سیم کارت های بدون فیلتر را تولید کرد تا توریست ها بتوانند بدون استفاده از فیلتر شکن  از اپلیکیشن های خارجی استفاده کنند. ولی تهیه سیم کارت های بدون فیلتر به مرمان کشور ایران تعلق نمی گرفت . هم اکنون سرویس هایی طراحی و عرضه شده مانند سرویس بسته اینترنت بدون فیلتر امام نکته ای که وجود دارد سرویس بسته اینترنت بدون فیلتر به همه تعلق نمیگیرد و مختص به افراد خاص است که ما در ادامه مطلب به صورت کامل و واضح از تمامی داشتن شرایط برای خرید بسته اینترنتی بدون فیلتر توضیحاتی خواهیم داد که مطمئنا این اطلاعات پاسخ بسیاری از سوال های بدون جواب شما را خواهد داد.ما قصد توضیحات راجع به فریلنسر ها سیم کارت های بدون فیلتر همچنین سرویس بسته اینترنتی بدون فیلتر خواهیم داد.بعد از شهریور 1401 که به یکباره همه پلتفرم های خارجی محدود شدند و امکان دسترسی به آنها تنها از طریق فیلتر شکن وجود داشت؛ میزان نارضایتی کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل افزایش پیدا کرد؛ به همین خاطر بازار صحبت در مورد اینترنت طبقاتی داغ شد و بسیاری ازکارشناسان و مسئولان شروع به اظهار نظر کردند.

هر چند از نظر مسئولان، خصوصا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت طبقاتی به این معنا که یک طبقه خاصی از جامعه اینترنت پرسرعت داشته باشند، نخواهیم داشت و همه مردم خاص هستند؛ ولی مساله این است که این نوع اینترنت و دسترسی های مربوط به آن کاملا با اینترنتی که در دسترس عموم مردم خواهد بود؛ متفاوت می باشد و قرار است؛ امکان دسترسی به آن تنها برای افراد خاصی مهیا گردد.

حال سوال اینجاست که  اصلا سیم کارت بدون فیلتر چیست و چه کسانی یا طبقاتی می توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند؟

 

سیم کارت بدون فیلتر چیست؟

سیم کارت بدون فیلتر که در اصل قرار بود در اختیار توریست ها و گردشگرانی که وارد ایران می شوند؛ قرار گیرد، به آنها این امکان را می داد تا بدون هیچ محدودیتی از پیام رسان های خارجی مانند واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام استفاده کنند. این سیم کارت ها که از طریق رومینگ اپراتورهای داخلی به اینترنت وصل می شوند، تمامی محدودیت ها را مانند دیگر سیم کارت های داخل ایران دارند.

 

اینترنت بدون فیلتر به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ایده اینترنت طبقاتی موضوع جدیدی نیست و آذری جهرمی در سال 98 گفته بود: " بدون ساماندهی نمی شود موضوع فیلتر شکن ها را بررسی کرد. نمی شود؛ سطح دسترسی برای پزشک، برای استاد دانشگاه یا برای خبرنگار با یک کودک هشت، نه ساله برابر باشد." البته به نظر می رسد از آن زمان تا کنون اینترنت طبقاتی وارد فاز جدیدی شده باشد و اقداماتی برای دسترسی گروه های خاص صورت پذیرفته باشد.

در حال حاضر گروه هایی که می توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند؛ به شرح ذیل می باشد:

 

فریلنسرها یا آزاد کارها

آزاد کار یا فریلنسر به شخصیت حقیقی گفته می شود که در استخدام شرکت یا مجموعه خاصی نیست و به شکل پروژه ای یا پاره وقت و یا به صورت حق الزحمه در داخل کشور برای کارفرمایان مختلف در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا کسب و کارهای دیجیتال فعالیت می کند.

با توجه به تصویب آیین نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد تا زیر ساخت های دسترسی به اینترنت پر سرعت و پایدار با سطح دسترسی مناسب افراد اعتبار سنجی شده در پایگاه را فراهم نمایند. بنابراین فریلنسرها یا آزادکارهایی که اعتبار سنجی شده اند؛ از جمله کسانی هستند که می توانند از اینترنت بدون فیلتر یا طبقاتی استفاده کنند.

 

گردشگران خارجی

قطعا بعد از فیلتر شدن پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و واتس اپ یکی از مشکلات و دردسرهای توریست ها و مسافران خارجی در ایران، نحوه برقراری ارتباط با عزیزان و فالوئرهایشان در خارج از کشور می باشد. زیرا برای خیلی از این افراد زندگی بدون اینترنت و یا استفاده از فیس بوک با کمک VPN کاملا غیر منطقی و محال می باشد.

موضوع اختصاص سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران و توریست ها چند سالی است که مطرح می شود که تفاوت هایی با سیم کارت معمولی ارائه شده از سوی اپراتورهای موجود در کشور دارد. مثلا این که این نوع سیم کارت به دو زبان عربی و انگلیسی اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری ایران را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، به اینترنت دسترسی آسان تری داشته و دارای مالتی مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

البته در مورد نحوه ارائه و خدمات این نوع سیم کارت، هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و امکان دارد در مکان هایی که توریست ها حضور دارند مانند فرودگاه ها قابل ارائه باشد.

 

اساتید دانشگاه

یکی دیگر از گروه هایی که صلاحیت استفاده از اینترنت طبقاتی را دارند؛ اساتید دانشگاه ها می باشند که به نقل از برخی مسئولان، این گروه از افراد به دلیل کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به سطوح و سرعت بالای اینترنت نیاز دارند که در طول ماه های گذشته فرآیندهای مربوط به اختصاص اینترنت طبقاتی به اساتید دانشگاه ها کاملا انجام شده و به زودی به آنها ابلاغ می شود.

 

خبرنگاران

در واقع از سال 97 بعد از درخواست معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارگروه تعیین مصادیق محتوای محرمانه با ارائه اینترنت بدون فبلتر تعدادی از خبرنگاران موافقت شد که در حال حاضر تخصیص اینترنت بدون فیلتر نیز کاملا در همان راستا و برای همان خبرنگاران می باشد.

به طور کلی از نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان در حوزه فضای مجازی، اینترنت طبقاتی هیچ توجیه منطقی نداشته و حتی می تواند منجر به بروز خشم عمومی گردد. زیرا در شرایط کنونی کشور که تقریبا تمام مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل بدون وجود وی پی ان، امکان استفاده از اینترنت بین المللی را نداشته و برای استفاده از این فضا چه برای کارهای شخصی و چه برای کسب و کار، مجبور به استفاده از فیلتر شکن هستند، مطرح کردن این موضوع که هیچ مزیتی برای کاربران نخواهد داشت؛ می تواند شرایط را بسیار پیچیده تر و سخت تر نماید.

 

 

کدهای طلایی 0912 همراه اول معادل یک کیلو طلا

تاریخ ارسال : 1402/11/02

سیم کارت 0912

امروزه سیم کارت ها دنیای گسترده را به وجود آورده اند و باعث شده اند تا شغل خرید و فروش سیم کارت در بازار ایجاد شود . اکثره کسبه های سیم کارت خرید و فروش سیم کارت های 0912 را انجام میدهند زیرا این نوع خطوط با قیمت ها و سودآوری بالاتری برخوردارند . حال برای بسیاری از دوستان سوال پیش می آید که چرا خطوط 0912 از سیم کارت های دیگر قیمت بالاتری دارند.در جواب این سوال دلایل قانع کننده بسیاری موجود است که ما قصد توضیحات بیشتر راجع به این موضوع داریم. پس با همراهی کردن ما تا آخر این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر خودتان کنید.دلایل بالا بودن قیمت سیم کارت های 0912 میتواند اولین سیم کارت دائمی کشور عرضه شده توسط اولین اپراتور رایج کشور یعنی همراه اول باشد یکی دیگر از این دلایل می توانیم به سیم کارت با سن بالایی که هنوز در حال تولید است اشاره کرد..همانطور که توضیح دادیم دلایل برای گران قیمت بودن این سیم کارت وجود دارد.البته برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است؛ ابتدا یک نگاه کوتاه به بازار سیم کارت داشه باشیم و از نظر فعالان این حوزه دلایل جذابیت این شماره ها را بررسی کنیم:

 

به چه شماره هایی سیم کارت های سرمایه ای گفته می شود؟

سرمایه گذاری بر روی کالاهای سرمایه ای مانند طلا و سکه از دیرباز برای حفظ ارزش پول یک راهکار معقولانه و پیشنهاد شده از سوی کارشناسان می باشد که در کشورهایی مانند کشور ما که هر روز ارزش پول ملی کمتر شده و قیمت ها سر به فلک می گذارد؛ مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر علاوه بر بازارهای شناخته شده، بازار سیم کارت نیز به عنوان یک بازار سودآور و مطمئن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

 البته در این بازار همه سیم کارت های دائمی و اعتباری عرضه شده از سوی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل سرمایه ای نبوده و تنها سیم کارت دائمی 0912 همراه اول که از قدیمی ترین سیم کارت های عرضه شده در کشور می باشد، سیم کارت سرمایه ای در نظر گرفته می شود. شایان ذکر است که همه کدهای سیم کارت دائمی 0912 همراه اول از یک قیمت برخوردار نبوده و در این بین برخی شماره های خاص، رند و پرطرفدار این سیم کارت با قیمت های نجومی و بسیار بالا خرید و فروش می شوند؛ به طوری که هر چند وقت یکبار خبر خرید یا فروش یکی از این شماره ها با قیمتی برابر یک واحد آیارتمان یا یک ماشین لوکس خبر ساز می شود.

 

ارزش گذاری سیم کارت دائمی 0912 همراه اول معادل یک کیلو طلا! واقعی یا فیک

خاص، تکرار نشدنی، اصیل و بی نظیر " واژه هایی هستند که معمولا در فضای مجازی برای توصیف شماره های خاص و رند سیم کارت دائمی 0912 همراه اول استفاده می شود؛ شماره هایی که در برخی آگهی ها با ارزش یک کیلوگرم طلای 18 عیار برابری می کنند!

اگر در بازار کنونی قیمت هر گرم طلای 18 عیار را به طور متوسط  2 میلیون و 500 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت برخی از این شماره های رند با رقم هایی که در آگهی ها دیده می شود؛ حتی بیشتر از یک کیلوگرم طلا می باشد.

از نظر فروشندگان سیم کارت در بازار ایران، کد تهران یعنی طلا، حال اگر این شماره رند باشد به آن کد اصیل نیز می گویند که هر چه یک شماره قدیمی تر باشد، اصیل تر و با ارزش تر خواهد بود.

 

گران ترین شماره های بازار سیم کارت ایران

به طور کلی در بازار سیم کارت ایران همه شماره های سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با ارزش و گران قیمت هستند و ارزش سرمایه گذاری دارند؛ ولی کدهای یک، دو، سه و چهار به عنوان قدیمی ترین پیش شماره های عرضه شده پرطرفدارتر و گران تر هستند.

مثلا در میان کدهای پیش شماره 0912 همراه اول، کدهای 117 و 118 اصالت بالایی دارند و گران هستند. کد 2 نیز از شماره های جذاب و هیجان انگیز سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به شمار می آید، مثلا شماره 09122122212 قیمتی معادل یک و نیم میلیارد تا دو میلیارد دارد. البته برخی از شماره های رند سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به علت شرایط خاص، قیمت مشخصی ندارند و تنها در حراجی ها خرید و فروش می شوند.

در بازار سیم کارت ایران بعد از پیش شماره پرطرفدار و جذاب 0912، پیش شماره 0913 قرار دارد و سپس پیش شماره های 0911 و  0914 قرار می گیرند. در این پیش شماره ها هم پرطرفدارترین و با ارزش ترین کد، کد یک می باشد. به طور کلی کد یک محبوب ترین کد در بین کدهای عرضه شده، می باشد و حتی اگر پیش شماره 0912 نباشد باز هم تاثیر مستقیم بر قیمت سیم کارت دارد و قیمت سیم کارت را تا حد زیادی بالا می برد. مثلا سیم کارت دائمی 0913 با کد 118 یکی از گران قیمت ترین شماره های موجود در بازار می باشد و با قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان به صورت نقدی خرید و فروش می شود.

 

آیا شماره های گران قیمت به راحتی خرید و فروش می شوند؟

قطعا در هر بازار سرمایه ای، خرید و فروش کالاها با قیمت های معقول، امری عادی و روتین می باشد که شاید بارها و بارها مشاهده گردد؛ ولی قیمت های نجومی یک شماره رند، یک معامله معمول و عادی نبوده و قطعا از استثنائاتی برخوردار است. صرفنظر از این که این شماره ها به دلیل خاص بودن، مشتریان مخصوص به خود را دارند، خریداران این شماره ها باید توان پرداخت چنین مبالغی را نیز داشته باشند.

یکی از کارشناسان و فعالان در حوزه خرید  سیم کارت و فروش سیم کارت در این خصوص می گوید:" خطوط با این قیمت سال ها آگهی می شوند؛ ولی فروش نمی رود. بعضی از خطوط نیز فقط میان اشخاص خاصی دست به دست می شوند. وگرنه  یک نفر در سال هم متقاضی برای خرید سیم کارت با قیمت یک میلیاردی نداریم."

علاوه بر این خرید و فروش این شماره ها فقط در پایتخت رونق دارد و معمولا در شهرستان ها حتی در شهر اصفهان که شماره هایش پرطرفدار هستند؛ به ندرت دیده می شود.

خریداران این شماره های خاص چه کسانی هستند؟

شماره های رند به دلیل ماندگاری در حافظه برای برند سازی و تبلیغات بسیار مناسب می باشند و به همین خاطر این شماره های خاص در بین مدیران و صاحبان کسب و کارها مورد توجه هستند. ضمن این که برخی افراد مانند وکلا، پزشکان، تجار و .... نیز برای حفظ پرستیژ به چنین شماره هایی نیاز دارند. در این بین برخی نیز برای کسب جایگاه اجتماعی و یا پرستیژ از این شماره های استفاده می کنند که با توجه به قیمت بسیار بالای این نوع سیم کارت، قطعا تعداد قابل توجهی نخواهند داشت.

از نظر سیم کارت فروشان، شرکتی که چند صد میلیون تومان برای بیل برد و تبلیغات هزینه می کند؛ باید دست کم یک سیم کارت رند برای معرفی خود نیز داشته باشد. البته در بازار سیم کارت ایران بر اساس یک قانون نانوشته هر چه یک کد قدیمی تر باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. به همین خاطر یک شماره سیم کارت دائمی 0912 همراه اول با کد 119 یا 212 قیمتی به مراتب بالاتر از یک شماره رند با کد 8 و 9 خواهد داشت؛ زیرا کد یک یا 2 یک کد اصیل محسوب می شود و کد اصیل نشان دهنده اصالت کسب و کار و قدمت یک حرفه می باشد؛ به همین خاطر گران تر و با ارزش تر می باشد.

 

چگونه یک معامله هوشمندانه داشته باشیم؟

درست است که سیم کارت دائمی 0912 همراه اول سال ها قبل بدون هیچ قاعده ای و بر اساس ثبت نام به افراد داده می شد، بنابراین بدون هیچ قانونی یکی مالک کد یک می شد و یکی دیگر کد دو را دریافت می کرد؛ ولی امروزه قیمت این سیم کارت ها نه تنها از شرایط و قاعده و قانون برخوردار است؛ بلکه تفاوت قیمت شماره ها گاهی به صدها میلیون می رسد. به همین خاطر لازم است اگر اکنون قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید؛ گامی هوشمندانه بردارید و تنها از طریق مراکز معتبر و با سابقه ای مانند رندباز که سالها به صورت تخصصی در این خصوص فعالیت می کنند، اقدام به خرید یا فروش سیم کارت کنید.

رندباز در طول سالها فعالیت مفید و مستمر خود توانسته به خوبی دست دلالان را از قیمت گذاری سیم کارت کوتاه کرده و با برقراری یک ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده، سیم کارت های خود را با قیمتی کاملا واقعی در اختیار متقاضیان قرار دهد. بنابراین در این وب سایت قیمت های اعلام شده برای سیم کارت ها کاملا واقعی و بر اساس نوسانات بازار می باشد.

با توجه به این که در سال های اخیر بازار سیم کارت کشور به این دلیل که به نوسانات نرخ دلار واکنش کمتری نشان می دهد؛ به یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است؛ خیلی از کلاهبرداران و سوء استفاده گران تلاش نمودند تا با طراحی وب سایت های جعلی و تقلبی و تبلیغات وسیع اقدام به کلاهبرداری کرده و ضررهای زیادی را متوجه خریداران سازند. به همین خاطر اکیدا توصیه می شود؛ حتما به مراکز با سابقه و معتبری مانند رندباز که به عنوان یک مرجع قیمت گذاری در بین حرفه ای ها شناخته می شود؛ مراجعه کنید و از خرید یا فروش سیم کارت خود در یک فضای امن و مطمئن لذت ببرید.

 

 

اپراتور رایتل، حامی مالی آبی پوشان

تاریخ ارسال : 1402/11/02

اپراتور رایتل

به تازگی رایتل خبری با تیتر رایتل اسپانسر آبی پوشان شد در وبسایت خود به اشتراک گذاشت. اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور رایج کشور چند روز پیش اعلام کرد که با امضا قرار دادی که بین باشگاه فوتبال استقلال و اپراتور رایتل بود اسپانسر تیم فوتبال استقلال شد.همچنین رایتل در خبر خود اعلام کرد بعد از امضای قرارداد تیم فوتبال استقلال ، استقلال تابلوی باشگاه را عوض کرد و ترکیبی از رنگ بنفش و رنگ آبی را جایگزین کرد.هدف استقلال از عوض کردن تابلوی باشگاه خود به نوعی اعلام همکاری با اپراتور رایتل بود. رایتل اسپانسر مالی استقلال شده و از نظر ما این نوع همکاری می تواند کمک بزرگی در پیشرفت هم اپراتور رایتل و هم باشگاه تیم فوتبال استقلال شود.همچنین اپراتور رایتل سرویسی طراحی و عرضه کرده است که هوادارن آبی پوشان میتوانند با شماره گیری کد دستوری هواداری تیم استقلال را اعلام کنند . با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

کد دستوری مخصوص هوادارای استقلال

 بر اساس گزارش روابط عمومی اپراتور ایتل، کد دستوری # 44 * ( ستاره 44 مربع ) از سوی این اپراتور برای هواداران تیم فوتبال استقلال در نظر گرفته شده و آنها می توانند با شماره گیری این کد دستوری هواداری شان را از این تیم پرافتخار اعلام کنند.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل برای این کار لازم است؛ ابتدا این کد دستوری را شماره گیری نموده و بعد از دریافت تائید عضویت در باشگاه هواداری استقلال با خرید هر یک از بسته های اینترنت، پیامک و مکالمه، افزایش اعتبار، پرداخت صورت حساب و استفاده از سایر خدمات رایتل به صورت مستقیم از باشگاه استقلال حمایت کرده تا این تیم پرافتخار، محکم تر و راحت تر در مسیر قهرمانی گام بردارد.

البته اگر هنوز عضو خانواده بزرگ رایتل نشده اید؛ ولی تمایل دارید تا از تیم مورد علاقه خود حمایت کنید، می توانید با ثبت نام و خرید سیم کارت های رایتل با پیش شماره های 09204، 09214 و 09224 عضو این خانواده بزرگ شده و در این طرح هیجان انگیز شرکت نمایید.

 

نحوه خرید سیم کارت های رایتل

به طور کلی سیم کارت اعتباری رایتل و سیم کارت دائمی رایتل اولین سیم کارت های نسل های نوین ارتباطی در کشور هستند که امکان استفاده از خدمات پیشرفته ای مانند اینترنت پر سرعت، کنفرانس صوتی و پیام چند رسانه ای، خدمات ارزش افزوده و ... را در اختیار مشترکین و کاربران خود قرار می دهد. نحوه خرید این سیم کارت ها به شرح ذیل می باشد:

مراجعه غیر حضوری به وب سایت رایتل به آدرس WWW.rightel.ir
مراجعه حضوری به یکی از نمایندگان فروش و خدمات رایتل
مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل

البته اپراتور رایتل در نظر دارد به زودی برنامه های جدیدتر و جذاب تر دیگری نیز در این زمینه معرفی نماید تا هواداران این باشگاه بتوانند قدرت اتحاد و همدلی خود را در شبکه ارتباطی رایتل نشان داده و باشگاه محبوب خود را بیش از پیش تقویت کنند.

در صورت تمایل به خرید سیم کارت های رایتل و یا شرکت در جمع هواداران استقلال، علاقمندان می توانند با مراجعه به وب سایت رایتل به آدرس WWW.rightel.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند. ضمن این که شماره تماس 200 برای خطوط رایتلی و شماره 09202000000 از سایر خطوط به عنوان پل ارتباطی با کارشناسان این اپراتور، آماده پاسخگویی به کلیه سوالات و مسائل کاربران می باشد. .جهت گفتگوی آنلاین با کارشناسان مرکز خدمات مشتریان نیز می توانید به سامانه پاسخگویی آنلاین این اپراتور مراجعه نمایید.
















 


صفحه 9 از 47