کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک

تاریخ ارسال : 1402/11/13

سیم کارت

امروزه برخی از افراد با پیشرفتی که سیم کارت ها در این سه دهه داشته اند . از این طریق سوء استفاده کرده و قصد فریب دادن مردمان عادی را دارند . حال برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که کلاهبرداران چگونه از طریق سیم کارت اقدام به کلاهبرداری می کنند ؟ و دومین سوال که برای کاربران سیم کارت پیش می آید این است که فرصت طلبان با انجام این که کار چه چیزهایی بدست می آورند ؟ در جواب این سوالات باید پاسخ دهیم که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک و یا تماس گرفتن با شما میتوانند با استفاده از چندین روش شمارا به سایت هایی انتقال بدهند که از شما اطلاعاتی بخواهند و در آخر از اطلاعات شخصی شما مانند کد ملی و یا نام و نام خانوادگی شما سوء استفاده کنند . همچنین این کلاهبرداران از دو طریقی که به آنها اشاره کردیم میتوانند صورتحساب های بانکی شما را صفر کنند . حال کلاهبرداران با روشی جدید و ارسال پیامک (شما برنده سیم کارت رند شده اید) به مشترکین قصد کلاهبرداری از شما را دارند که ما در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری راجع به این نوع کلاه برداری خواهیم داد . 

شیوه کلاهبرداری شما برنده سیم کارت رند شده اید

پس از ارسال پیامک شما برنده سیم کارت رند شده اید ، فرد کلاه بردار با ارسال مجدد پیامک از طعمه خود می خواهد تا مشخصات و آدرس منزلش را برای فرد ارسال نماید تا در اختیار اداره پست بگذارد، سپس هزینه ای را اعلام میکند و از شما میخواهد هزینه ارسال پست را پرداخت کنید.

ناگفته نماند کلاهبرداران برای جلب اعتماد با شماره های ثابت با طعمه خود ارتباط برقرار میکنند و با وعده هایی مثل سیم کارتتان دارای حجم اینترنت نامحدود است کاربران را به دام خود میندازد.

 

نحوه پیشگیری از کلاهبرداران سیم کارت

یکی از راه های پیشگیری در مقابل کلاهبرداران سیم کارت ، اعتماد نکردن به هر تماس یا هر پیامک است . یعنی اگر توسط فردی ناشناس پیامکی دریافت کردید که برایتان وسوسه انگیز بود تا قبل از کسب اطلاعات کافی در سامانه ها به شماره و پیامک یا تماس ها به هیچ عنوان اعتماد نکنید. توجه داشته باشید با آغاز هر جشنواره سیم کارت، اطلاع رسانی از مجرای رسمی خود اپراتورها انجام می شود.

 

چرا کلاه برداری سیم کارت

از آنجایی که سیم کارت ها هر روز پیشرفت زیادی میکنند و روز به روز با قیمت های بالاتری مواجه میشود افراد سودجو از  فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک ، تماس گرفتن ، طراحی سایت های نامعتبر و ...  برخی از کاربران را فریب میدهند تا به خواسته خود برسند.

 

روش های کلاهبرداری از طریق سیم کارت

کلاهبرداری از طریق سیم کارت روش های مختلفی دارد مانند : فروش سیم کارت جعلی در فضای مجازی ، تعویض سیم کارت 4G  به ،5G ارسال پیامک با مضمون شما برنده سیم کارت رند شده اید و...

اگر شما فریب افراد سودجو را بخورید و به دام آنها بیفتید با مشکلاتی مثل برداشت از حساب بانکی ، از دست دادن سیم کارت و سو استفاده از اطلاعات شخصی مواجه میشوید.

 

هشدار مهم درباره اینترنت رایگان دولت

تاریخ ارسال : 1402/11/12

هشدار

همانطور که میدانید هر روز تعداد افراد سودجو و فرصت طلب افزایش می یابد . امروزه با پیشرفتی که  تکنولوژی و سیم کارت ها داشته اند سیم کارت ها توانسته اند دنیای گسترده ای را ایجاد کنند . دنیایی که شامل دسترسی های بیشتر و راحت تر در ارتباط با یک دیگر دارد . بنابراین موضوع افراد سود جو از طریق ارسال پیامک و یا تماس های متفاوت با استفاده از روش های گوناگون قصد فریب دادن افراد را دارند . اگر به یادداشته باشید مدتی پیش دولت از بسته های رایگان خود که به نوعی هدیه به مردم بود و شامل ده گیگابایت اینترنت رایگان بود رونمایی کرد و اعلام کرد که این بسته رایگان نوعی هدیه به مردم برای جبران افزایش قیمت بسته های اینترنتی است . بنابراین موضوع کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده اند تا بتوانند مشترکین را فریب دهند تا به اهداف خود برسند . برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک بسته اینترنت رایگان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید . 

چگونگی کلاهبرداری از مردم

پیرو تیتر اول این مطلب افراد سودجو پس از اطلاع رسانی هدیه دولت به مردم ، با استفاده از ارسال پیامک جعلی توانستند تعدادی از کاربران را فریب بدهند.پیامک جعلی که از سوی کلاهبرداران برای مردم ارسال میشود حاوی یک لینک است که کابران با کلیک بر روی لینک وارد سایت جعلی میشوند ، پس از ورود کاربر، سایت فرمی را نمایش میدهد که از شما اطلاعاتی مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی را میخواهد. اگر شما اطلاعات خود را در سایت وارد کنید تمامی اطلاعاتتان به سرقت میرود و ممکن است دردسر های بسیاری برای شما ایجاد کند. در اصطلاح به این کار حمله فیشینگ میگویند.

 

حمله فیشینگ چیست؟

حمله  فیشینگ نوعی تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل است که در آن فیشر (فردی که حمله فیشینگ را انجام میدهد) با استفاده از برخی متدها ، اقدام به شبیه سازی یک برنامه ، سایت ، حتی یک سرویس کرده و از طریق این کار اطلاعات کاربر را به سرقت میبرند.

یکی از رایج ترین روش های حمله فیشینگ ارسال پیامک از سوی مهاجم به کاربر است.در این مواقع پیامکی حاوی لینک برای کاربران ارسال میشود که به نظر میرسد این پیامک از طرف شرکت و وب سایت قانونی و معتبر است سپس کاربر را به وبسایت میبرد و از او میخواهد تا اطلاعاتی را وارد کند پس از دریافت ، اطلاعات به سرقت میرود.

 

چگونه فریب فیشر ها را نخوریم؟

ممکن است برای شما هم اتفاق بیوفتد که از طریق ایمیل و یا به صورت پیامک ، متنی با خبر های فوری و حاوی لینک ارسال شود که با کلیک بر روی آن شمارا به سایت ببرد.پیشنهاد ما به شما این است اگر از سایت مطمئن نیستید و یا بهتر است بگوییم اگر فرستنده پیام را نمیشناسید بر روی لینک کلیک نکنید زیرا احتمال دارد به دام فیشر ها بیفتید.

روش دومی که میتوانید حمله فیشینگ را تشخیص بدهید نگه داشتن روی لینک است.با نگه داشتن انگشتتان روی لینک شما وارد سایت نخواهید شد ولیکن قسمتی از صفحه اول سایت همراه با url  به شما نمایش داده خواهد شد اگر در کنار یو آر ال علامت قفل و یا کلمه  https://  مشاهده نکردید به هیچ عنوان وارد سایت نشوید یا از آن سایت هیچگونه برنامه و ایپلیکیشنی دانلود نکنید همچنین اطلاعاتتان را در اختیار سایت نگذارید.

با رعایت کردن این دو روش هیچگونه خطر حمله فیشینگ شمارا تهدید نخواهد کرد.

 

 

 

نحوه فعال سازی بسته های اینترنت رایگان توسط دولت

تاریخ ارسال : 1402/11/12

بسته اینترنت رایگان

مدتی پیش بود که اپراتور ها اعلام کردند با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  به علت درخواست اپراتور های دیگر برای سرمایه گذاری های جدید قیمت بسته های اینترنتی به افزایش 34 درصدی رسیده است . زیرا بخش بزرگی از سرمایه گذاری برای خدمات از سود فروش بسته اینترنتی تامین میشود . پس از اعلام افزایش قیمت بسته های اینترنت تمامی اپراتور ها (اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل) از سوی برخی از مشترکین که ماهانه هزینه های زیادی را صرف خرید بسته اینترنت همراه میکنند اعتراضاتی وارد شد . به همین دلیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری دولت بسته های اینترنتی برای تمام کاربران سیم کارت با هر اپراتور به صورت فعال سازی رایگان تدارک دید . برای اطلاع از بسته اینترنت رایگان هدیه دولت به مشترکین در ادامه این مطلب با ما همراه باشید . 

نحوه دریافت و مدت زمات بسته اینترنت رایگان

بسته اینترنت رایگان شامل 10 گیگابایت اینترنت داخلی معادل 5 گیگابایت اینترنت بین الملل میشود . شروع ثبت نام برای بهره مند شدن از بسته اینترنت رایگان از روز یکشنبه گذشته آغاز شد و تا هفته آینده مهلت ثبت نام بسته اینترنت رایگان ادامه دارد و پس از دریافت بسته تا 14 فروردین مهلت استفاده از حجم اینترنت را دارید.

برای دریافت بسته اینترنت رایگان تنها روشی که وجود دارد از طریق مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است.

 

اینترنت بین المللی چیست؟

زمانی که صحبت از اینترنت بین الملل می آید برخی از افراد ذهنشان به سمت استفاده از اینترنت سیم کارت ایرانی در خارج از کشور می رود ولی توجه داشته باشید که این ذهنیت اشتباه است.اگر دقت کرده باشید زمانی که از برنامه های خارجی مانند یوتویوب، اینستاگرام، فیسبوک و ... استفاده می کنید حجم بیشتری نسبت به استفاده از  برنامه های ایرانی مصرف میشود.ولی امروزه طراحی و عرضه بسته اینترنتی بین الملل باعث شده تا هنگام استفاده کردن از برنامه های خارجی داخل  ایران حجم زیادی از اینترنتتان کاهش نیابد.

 

بسته اینترنت رایگان به چه کسانی تعلق میگیرد ؟

همانطور که میدانید یکی از دلایل ارائه این بسته به نوعی جبران افزایش قیمت بسته های اینترنتی است و پیرو اینکه تمامی اپراتور ها قیمت بسته های اینترنتی خود را افزایش دادند .به همین دلیل بسته اینترنت رایگان به تمامی دارندگان سیم کارت با هر نوع اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) و  هر نوع سیم کارتی (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) تعلق میگیرد.

 

 

بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت روز مادر و روز پدر

تاریخ ارسال : 1402/11/11

بسته تخفیفی ایرانسل

همانطور که میدانید اپراتور ها برای محبوبیت بیشتر بین مشترکین و رساندن حسن نیت به کاربران خود سالانه با توجه به مراسمات مختلف تدارک هایی را می بینند . مراسمات میتواند شامل دهه فجر ، ولادت ها و… باشد .یکی از این مراسم های باشکوه که اپراتور ها هرسال  به مناسبت گرامیداشت روز پدر (ولادت حضرت علی (ع)) و روز مادر (ولادت حضرت فاطمه (س)) بسته های اینترنت ، بسته مکالمه ، بسته پیامکی و بسته های ترکیبی که شامل این سه بسته است را به صورت فعالسازی رایگان و یا خرید این بسته ها با تخفیف های چند درصدی را برای مشترکین خود ارائه میدهند . حال اپراتور ایرانسل که هفده سال سابقه کاری در حوزه عرضه سیم کارت دارد برای جذب مشترکین بیشتر همچنین محبوبیت بیشتر به مناسبت گرامیداشت این دو روز باشکوه و عزیز بسته های تخفیفی را برای افراد دارای سیم کارت ایرانسل ارائه داده است . 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر همچنین سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر بسته های تخفیفی را ارائه کرد.

ناگفته نماند با خرید بسته تخفیفی اینترنت ایرانسل به مدت پنچ ساعت به صورت نامحدود به اعتبار سیم کارت شما بسته مکالمه درون شبکه ای افزوده خواهد شد.

 

قیمت و حجم بسته تخفیفی ایرانسل

 بسته اینترنت تخفیفی ایرانسل به مدت ده روز اعتبار دارد و حجم بسته 5 گیگابایت می باشد .

 با توجه به قیمت های جدید بسته های اینترنی قیمت بسته 5 گیگابایت اینترنت به مدت 15 روز اعتبار 24.800 تومان و به مدت 30 روز اعتبار به قیمت 31.700 تومان می باشد. و قیمت این بسته تخفیفی به مدت ده روز 20.000 تومان است.

 

نحوه خرید بسته اینترنت تخفیفی ایرانسل

برای خرید بسته اینترنت تخفیفی دو روش وجود دارد.

مشترکین ایرانسل میتوانند به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنند و برای خرید بسته اینترنت تخفیفی اقدام کنند.

دومین روشی که میتوانید بسته اینترنت تخفیفی را تهیه کنید از طریق شماره گیری کد دستوری *5# است.

 

شروع و پایان خرید بسته تخفیفی اینترنت ایرانسل

تهیه بسته اینترنتی 5 گیگابایتی ایرانسل از چهارشنبه 13 دی ماه شروع شد و در پنجشنبه 5 بهمن ماه به پایان میرسد.

 

بسته تخفیفی اینترنت به کدام کاربران ایرانسل تعلق میگیرد؟

همانطور که در تیتر اول عرض کردیم ایرانسل سالیانه بسته های تخفیفی اینترنت ، مکالمه ، پیامکی بسیاری را برای مشترکین خود در نظر میگیرد.این بسته ها متعلق به تمامی کاربران است و همه مشترکین دارای سیم کارت صفر و کارکرده و همچنین دارندگان سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل میتوانند از بسته تخفیفی استفاده کنند.

 

 

چرا سیم کارت رند در رونق کسب‌وکار تاثیر زیادی دارد؟

تاریخ ارسال : 1402/11/11

سیم کارت رند

امروزه برای برخی از مشترکین سوال پیش می آید که چرا سیم کارت رند در رونق کسب و کار تاثیر بسزایی دارد ؟ در جواب این سوال باید توضیحاتی داد که قبل از آنها باید با یک سری از مسائل رو به رو شد . همانطور که میدانید امروزه بسیاری از افراد شغل دوم دارند و اکثرا شغل های دوم به  وسیله یک گوشی هوشمند و سیم کارت است .و به آنها در اصلاح شغل مجازی یا غیر حضوری میگویند . بیشتر شغل های غیر حضوری به  فروشگاه های آنلاین تعلق دارد. حال برای رونق در این کار افراد باید بتوانند اعتماد مشتری را جلب کنند . که این کار نیاز به سیم کارت های رند یا گران قیمت دارد. زمانی که افراد داری شغل مجازی با سیم کارت رند گران قیمت با مشتری ارتباط تلفنی برقرار کند به نوعی اعتماد مشتریان جلب شده و با خاطری آسوده خرید میکنند . همچنین خطوط رند و گران قیمت باعث میشود تا مشتریان تبلیغ کار شما را بین دوستان و آشنایان خود کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سیم کارت های رند و تاثیر سیم کارت رند در رونق کسب و کار ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید . 

به چه سیم کارتی ، سیم کارت رند گفته میشود؟

به طور کلی خطوطی که دارای چند عدد مشابه باشند را سیم کارت رند می نامند ولی ممکن است برای خرید سیم کارت رند دائمی یا اعتباری با اسامی و انواع مختلفی از آنها رو  به رو شوید و نتوانید تمایز آنها را به راحتی از یکدیگر بیابید. سیم کارت های رند انواع مختلفی را شامل میشوند که بسته به مرغوبیت نوع رند قیمت های مختلفی دارند.

 

سیم کارت رند آیینه ای

در شماره خطوط رند آیینه ای باید حداقل 4 رقم به صورت متقارن کناره هم باشند.برای مثال 8998 اگر اعداد متقارن در شماره سیم کارت وجود داشته باشد رند آیینه ای نامیده میشود.

نکته : توجه داشته باشید که هر چقدر اعداد متقارن در سیم کارت بیشتر باشد ارزش سیم کارت بالاتر خواهد رفت

 

انواع رند های پله ای

رند پله ای سیم کارتی است که حداقل 4 رقم اعدادش افزایش یا کاهش پیدا میکند.برای مثال 4547  رند پله ای کاهشی و 4245 رند پله ای افزایشی محسوب میشود و میتواند در اول یا آخر شماره باشند.

نکته : اگر تعداد رقم ها به 6 برسند رند 3 پله نامیده میشود.برای مثال 223344 یک رند 3 پله است.

 

رند تاریخ تولدی

بسیاری از خواهان خطوط رند به دنبال خرید سیم کارت تاریخ تولدی هستند.سیم کارت های تاریخ تولدی شامل 4 عدد تاریخ تولد است و برای پرسونال برندینگ بسیار محبوب است.زمانی که چهار رقم شماره سیم کارتتان با تاریخ تولد دلخواه شما شروع شود یا به اتمام برسد رند تاریخ تولدی نامیده میشود.

 

رند از نوع تکراری در پیش شماره

زمانی که پیش شماره سیم کارت در اول یا آخر شماره بیاید رند تکرار پیش شماره نامیده میشود.

 

سیم کارت رند های گفتاری

به سیم کارتی رند گفتاری گفته میشود که یک عدد 3 رقمی دو بار در شماره تکرار شود و خواندن شماره راحت باشد.

برای مثال دو بار عدد 500 در شماره بی آید.

 

رند های دهی،صدی،هزاری،میلیونی

همان گونه که از نام آنها مشخص است اگر در شماره یکی از 4 مضربی که نام بردیم را مشاهده کنید رند دهی صدی هزاری و میلیونی نامیده میشود

نکته : سیم کارت های رند دهی کمترین ارزش مالی را دارند و سیم کارت های رند میلیونی بیشترین ارزش مالی را دارند.

 

چرا سیم کارت رند باعث رونق کسب و کار میشود؟

رونق کسب و کار به وسیله سیم کارت رند دلایل متفاوتی دارد که یکی از این دلایل متفاوت بودن قیمت سیم کارت است.ارزش سیم کارت رند هرچند بستگی به پیش شماره و اپراتور دارد ولی در کل نسبت به سیم کارت های عادی قیمت بالاتری دارد.دومین موردی که میتوانیم به آن اشاره کنیم خاص بودن سیم کارت است یعنی نسبت به خطوط دیگر نظر بسیاری را جلب میکند..

 

برای شروع کسب و کار سیم کارت رند بهتر است یا 0912 ؟

به طور کلی سیم کارت 0912 رند و غیر رند همچنین سیم کارت های رند دیگر اپراتور ها برای شروع  فعالیت کاری برابرند و هر دو سیم کارت میتوانند خطوط خوبی برای رونق شغل ها باشند.از آنجایی که هر دو این شماره معتبر محسوب میشوند اگر با هم ترکیب بشوند اعتبار برندینگ شمارا چندین برابر خواهد کرد.یعنی اگر یک سیم کارت 0912 رند داشته باشید با رونق باور نکردنی مواجه خواهید شد.

 


صفحه 5 از 46